[UK] [DIGI] Kauw, van ei tot uitvliegen
Heb ik bedacht om mijn tekeningen van vogels toch maar op bokt te zetten. Als hobby maak ik ook prints voor T-shirts (liefst met een vogel erop natuurlijk), maar het maken van de tekeningen duurde vrij lang met een computermuis en daarom deed ik het minder. Toen mijn professor me zijn tekentablet te leen gaf (tot ik eindelijk mijn eigen gekocht heb) kon ik weer lekker bezig! Eerst ook vooral om uit te vinden hoe een tablet nou handig werkt (en hoe ik er goed mee werk) en daarna omdat ik nog wat leuke ideeën had.
Deze had ik in het eerder genoemde topic ook laten zien in de reacties, een volwassen kauw.

Mijn stiefvader had toen een woordgrap gemaakt die ik niet uit mijn hoofd kreeg. Aanschouw:

Daarna vroeg iemand uit mijn research group of ze een tekening van een zebravink mocht hebben en mocht gebruiken voor een publicatie.

(ik vond de rand wel leuk zo op bokt)
Verder maak ik graag pentekeningen. Als ik een presentatie geef wil ik daar graag wat visueels bij omdat ik zelf beter dingen onthoud met een illustratie erbij, en pentekeningetjes kan ik vrij snel maken, waardoor ze ideaal zijn voor presentaties!
Voor mijn eigen project over synchronisatiegedrag bij kauwenkolonies.

Ik had afgelopen week een presentatie over het migratiegedrag van lepelaars, hiervoor heb ik een aantal lepelaars getekend. Deze heb ik gemaakt met oost-indische inkt en een glaspen.

In de presentatie bewerk ik de tekeningen nog wel eens wat, in deze presentatie moesten we uitleggen dat 'onze' lepelaars zich meer als dwarse pubers gedroegen dan als kinderen. Vandaar: