Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Lalidan schreef:Sorry, mijn gezondheid liet het even afweten en toen ben ik het vergeten
Zo lang je niet wilt opnemen én je een instrument wilt met eigen geluid, kan je in principe voor wat je hier plaatst uit de voeten met een willekeurig keyboard. Dan is het vooral een kwestie van naar de winkel gaan en luisteren welke je aanspreekt. Kan ik je verder weinig advies in geven, ik heb geen keyboard.
Als je wel wilt opnemen, heb je twee opties. Hetzij een audiokabel met audiointerface nemen, hetzij gaan voor een keyboard met midi-signaal gaan (en hier laat mijn kennis het een beetje afweten, want mogelijk geven alle hedendaagse keyboards wel een midi-signaal. Zou me niks verbazen, maar ik weet het dus niet).
In beide gevallen heb je dan daarnaast opnamesoftware nodig.
Maar voor ik hier verder induik, wil je wel echt opnemen en verwerken? Want een beetje telefoon neemt tegenwoordig ook prima geluidsopname, als je dus alleen wilt spelen zou je daar genoeg aan hebben.
Wat ik hier heb staan heb jij in elk geval niks aan, dat zijn midi boarden, die creëren dus alleen signaal wat door de computer vervolgens omgezet wordt in geluid. Welk geluid dan ook. Kan je dus wel op spelen, maar dan moet hij wel aan je computer zitten. En van wat ik van je begreep is dat niet wat je zoekt.
Zebrastreep schreef:Voor je het weet ben je net als ik met mijn gitaren en heb je er 7 in huis met verschillende kwaliteiten maar wel allemaal even leuk
musiqolog schreef:Zebrastreep schreef:Voor je het weet ben je net als ik met mijn gitaren en heb je er 7 in huis met verschillende kwaliteiten maar wel allemaal even leuk
O ja, schei uit. Een huis vol analoge jaren tachtig-synthesizers, heerlijk lijkt me dat! Maar we beginnen gewoon netjes met één, en die koop kan ik maar beter goed voorbereiden. Tweedehands is zeker een optie, mits ik een beetje weet wat hij wel en niet kan.