Ik vond kennelijk dat ik nog niet genoeg te doen had, en besloot tekeningen te maken van het opgroeien van de kuikens. Ik weet nog niet precies wat ik ermee ga doen, ik denk dat ik ze op een poster zet. Het handige van tekeningen is dat ik een 'gemiddelde' kan maken van verschillende kuikens, en hierdoor een aardig gemiddeld beeld van de leeftijden kan maken. Bij foto's is het altijd één individu, en weet je dus niet of de eigenschappen die je ziet normaal zijn of vooral bij dat individu horen. Ze hoeven ook helemaal niet lang te poseren voor de voorbeeldfoto's die ik heb gemaakt om na te tekenen, wat wel had gemoeten als ik goede kwaliteit foto's had willen maken.
Dag 0, eitje

Dag 1, net uit het eitje. Op dag 1 meten we niks, we kijken alleen of er al een eitje uitgekomen is en sluiten de kast dan weer gelijk. Ze hebben vooral een grote snavel om veel voer binnen te krijgen, maar verder niet zoveel.

Dag 5, we hadden dit jaar goede, stevige kuikens op dag 5!

Dag 10, niet de mooiste fase. Ze hebben hun ogen bijna open en hun veertjes komen bíjna door. Ze hebben al vleugelpennen.

Dag 20, de onhandige tiener-fase. Ze hebben hele mooie blauwe oogjes en hoppen wat rond. Hun veertjes zitten nog voor een deel in schachten, die laten ze op een gegeven moment los. Deze kuikens zitten hierdoor altijd onder de schilfers van de losse schaften. Schattig zijn ze wel.

Dag 30, nu is het al een hele vogel geworden. Ze hebben hun typische zwarte koppie en contrasterende grijze wangetjes nog niet, maar lijken al heel kauw-achtig. Op dag 30 worden ze geringd, zo kunnen we in de gaten houden waar ze heen gaan.

Een paar van mijn modellen zullen nog wel een update krijgen, en ik wil ook nog een volwassen vogel maken voor op de poster. Toch wilde ik het even laten zien