Voorheen kon je wel eens een topic van mij vinden waarin ik leren voorwerpen maakte zoals tassen, sleutelhangers en riemen. Inmiddels ben ik gestopt met leerbewerken, eigenlijk uit principe. Ik eet nu ruim 3 jaar vegan en leerbewerken werd wel een vreemde hobby daardoor haha!
Wel ben ik een creatieveling, ik wilde heel graag bezig blijven met het creëren van iets dat net anders is dan iedereen zomaar kan maken.
Ik besloot me aan te melden voor de deeltijd opleiding tot goudsmid, in Eindhoven. Super leuk! En stiekem ook wel echt pittig. Het is moeilijker dan het lijkt, wat ik bij leerbewerken echt precies andersom ervoer haha! Ondanks dat ik net pas mijn 1e van 3 jaar heb afgerond, en mijn werkstukjes zeer ver van perfect zijn, vind ik het toch leuk om wat te delen!
Laatste toetsopdracht van het eerste jaar ging om het solderen van zilver. Met eigen ontwerp.
1. Het moest een hoge ring worden, zodat je een flinke naad te solderen had. Ik heb thuis 3 katten, dus die zijn inspiratie geweest voor mijn simpele ontwerpje.

2. Uitzagen met een engelengeduld.

3. Papier eraf! tijd om alles te vijlen/schuren.

4. In alle ijver vergeten het soldeerproces te fotograferen. Hier een foto van een andere ring, net na solderen.

5. Een prachtige misvormde ring.

6. Dan de ring netjes rond maken en natuurlijk polijsten.

7. Tadaa. Schuur en polijstwerk is niet heel netjes, maar was voor nu redelijk tevreden (gezien de strakke deadline en mijn gebrek aan ervaring, want 1e jaars student).

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie meer werk zouden willen zien in de toekomst

Als afsluiter nog 2 andere werkstukjes, gewoon omdat het kan!