Toen ik laatst een breimachine tegen kwam was mijn interesse meteen gewekt! Na heel wat Youtube filmpjes te hebben gekeken kwam ik er achter dat je er meer mee kan maken dan alleen sjaals en mutsen. Van dekens en truien tot hondenjasjes en knuffels, en met de kleine variant oa sokken en wanten. Super leuk

Dus als ik volgende week thuis kom staat mijn Sentro breimachine als het goed is te wachten op me

Ik heb deze: *link*

Maar je hebt ook de Addi breimachines, die zijn wat duurder en ik gok ook iets beter van kwaliteit, en er zijn nog een hoop namaak-merken te koop.
Daarnaast zijn er ook nog speciale sokkenbreimachines; sommige antieke machines worden nog steeds gebruikt, maar er zijn ook een paar merken die de sokkenbreimachines weer nieuw leveren, en je kan ze zelfs 3D printen

Het verschil tussen de gewone breimachines en de sokkenbreimachine is oa dat de sokkenmachine veel dunner wol kan verwerken en kleinere stiksels maakt, voor dunnere sokken, terwijl de gewone breimachines meer huissok-sokken maken.
Ik ben heel benieuwd hoe mijn Sentro bevalt!
Zijn er meer mensen die een breimachine hebben? Het zou leuk zijn om hier knutsels en patronen met elkaar te delen