[TEK] Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 08:46

Leuk! Ik volg sowieso en misschien probeer ik zelf ook mee te doen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 11:57

Wendy15 schreef:
Leuk! Ik volg sowieso en misschien probeer ik zelf ook mee te doen.


Gezellig!

Wat doen jullie qua afwerkingen?
Willen jullie een volledige scène in beeld zetten? Of schetsen? 'Studies'?

Ik zit al met allemaal verschillende dingen in mijn hoofd en ga waarschijnlijk geen mooie 'rendered' werken maken, maar verschillende media mixen alsof ik een schetsboek volkladder met prompts. :') *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:39

Ik denk/hoop/wil pentekeningen maken. Die kan ik eventueel later nog uitwerken, maar echt fully rendered zal het niet worden. Al is het alleen maar omdat al m'n teken- en schilderspullen nog in Nederland liggen en ik hier alleen een schetsboekje, potlood en pen heb liggen. _O-

Ik wil wel gaan experimenteren met verschillende stijlen en concepten.

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:44

Misschien dat ik ook weer aanhaak.


Ik ben ooit afgehaakt omdat de niet 'echte kunstenaars' die het met weinig talent toch leuk vonden om mee te doen echt heel erg overschaduwd begonnen te raken door de mensen die wel echt veel en vaak dingen doen met artistiek talent.
Daarom voelde ik me uiteindelijk niet heel erg meer passen.

Maar wellicht dat het nu met 1 afgebakende maand wat beter past weer.


Dus eigenlijk concreet, mensen die eigenlijk zelden tekenen en ook niet barsten van het talent, maar die het wel leuk vinden om een maandje hún eigen grenzen op te zoeken en te verleggen, past dat binnen dit topic?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 12:49

Ik denk dat je er zelf van maakt(e) dat je er niet tussen paste. Van mij mag iedereen lekker delen en waar mensen interesse hebben tot zover kunnen er natuurlijk tips gedeeld worden!
Mijn werken zullen niet zijn als wat ik normaal maak en daarom zal ik me ook misschien een beetje noob-achtig voelen. Geeft toch niks joh!

Leuk @mkango! Met pen tekenen vind ik zo gaaf maar ik durf het niet. Ik gebruik dan liever kleurpotlood.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 12:54

Ik heb in 2019 meegedaan en toen 31 tekeningen gemaakt met fineliner en aquarel. En ook de officiële prompt list gebruikt. Nu wil ik het wel laagdrempeliger doen.

Ik wil dit jaar hondenportretjes doen en dan 1 per week afronden. Weer met fineliner en aquarel gecombineerd.

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:00

Femke_Tweety schreef:
Misschien dat ik ook weer aanhaak.


Ik ben ooit afgehaakt omdat de niet 'echte kunstenaars' die het met weinig talent toch leuk vonden om mee te doen echt heel erg overschaduwd begonnen te raken door de mensen die wel echt veel en vaak dingen doen met artistiek talent.
Daarom voelde ik me uiteindelijk niet heel erg meer passen.

Maar wellicht dat het nu met 1 afgebakende maand wat beter past weer.


Dus eigenlijk concreet, mensen die eigenlijk zelden tekenen en ook niet barsten van het talent, maar die het wel leuk vinden om een maandje hún eigen grenzen op te zoeken en te verleggen, past dat binnen dit topic?

Mijn 2 cents is dat ik denk dat de meeste tekenaars, schilders of kunstenaars dit ervaren, het vergelijken van werk, teleurgesteld raken in eigen werk, motivatie verliezen. Er zullen altijd mensen zijn die nog mooier, nog groter, nog gedurfder, nog sneller etc. kunst kunnen maken als jijzelf, wie je ook bent en waar je ook bevind in het doolhof van oefenen om beter te worden met wat je doet. Door te doen, mee te doen, en jezelf uit te blijven dagen maak je spelenderwijs kilometers die je juist ook op weg kunnen helpen, naar technieken en stijlen waar je naar streeft.

Imo is elk werk waardevol!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:03

AlwaysH schreef:
Ik denk dat je er zelf van maakt(e) dat je er niet tussen paste. Van mij mag iedereen lekker delen en waar mensen interesse hebben tot zover kunnen er natuurlijk tips gedeeld worden!
Mijn werken zullen niet zijn als wat ik normaal maak en daarom zal ik me ook misschien een beetje noob-achtig voelen. Geeft toch niks joh!

Leuk @mkango! Met pen tekenen vind ik zo gaaf maar ik durf het niet. Ik gebruik dan liever kleurpotlood.

Dat denk ik eerlijk gezegd ook. :o Ik behoor niet tot de "echte kunstenaars" maar voelde me alle topics prima op mijn plek en kreeg fijne tips.

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:04

Dan ga ik starten, met originele lijst en ook echt met inkt.

Moet het sowieso met beperkt materiaal doen, omdat ik heel oktober in mijn camper ben.



1e paar tekeningetjes zullen waarschijnlijk op lijntjes papier zijn, ik heb op dit moment geen tekenblok in de camper geloof ik.
Boodschappen mag ik de komende dagen niet ivm covid.

Tegen de tijd dat ik uit quarantaine mag ga ik ergens iets beter papier en Oostindische inkt plus pen scoren.

Sam_I_Am
Berichten: 188
Geregistreerd: 09-06-22

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:06

Ik ga het per dag bepalen. Ik heb het druk en dus niet altijd tijd, zullen misschien ook schetsjes van 10 minuten tussen komen te zitten.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:16

Ik heb ‘m in 2019 echt volgehouden en merk dat ik sindsdien wel zoiets heb van ‘volbracht’. Ik vond het echt enorm intensief om elke dag iets te maken, heb niet zo de behoefte om dat nog eens te doen in deze vorm. Het was dat jaar wel heel tof - leuke groep bokkers toen ook, dat motiveerde zeker! - en ik blader ook wel met genoegen terug in m’n moleskineboekje. :) Ik kijk graag mee naar wie het dit jaar aangaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:35

AlwaysH schreef:
Ik denk dat je er zelf van maakt(e) dat je er niet tussen paste. Van mij mag iedereen lekker delen en waar mensen interesse hebben tot zover kunnen er natuurlijk tips gedeeld worden!
Mijn werken zullen niet zijn als wat ik normaal maak en daarom zal ik me ook misschien een beetje noob-achtig voelen. Geeft toch niks joh!

Leuk @mkango! Met pen tekenen vind ik zo gaaf maar ik durf het niet. Ik gebruik dan liever kleurpotlood.
Ik schets meestal ook eerst in potlood hoor. De meeste inkttekenaars die ik ken overigens wel, want je opzet in pen doen is alleen maar zonde van je tekening. :P Kleurpotlood heb ik dan weer nooit in de vingers kunnen krijgen. Ik heb er ook het geduld niet voor. _O-

Femke: gewoon lekker meedoen! Ik vind de 'art community' hier op Bokt echt een heel fijne club. :D In dit topic veel nieuwe gezichten, maar ook oude bekenden en de topics waarin ik met die mensen heb gezeten, zijn stuk voor stuk heel fijne topics waarin juist ook mensen met minder oefening of aanleg heel positief benaderd worden. Immers, wat veel mensen 'talent' noemen is eigenlijk gewoon 'oefening.' Ik tekende 5-10 jaar geleden ook echt niet zoals ik nu doe. :))

Elanor schreef:
Ik heb ‘m in 2019 echt volgehouden en merk dat ik sindsdien wel zoiets heb van ‘volbracht’. Ik vond het echt enorm intensief om elke dag iets te maken, heb niet zo de behoefte om dat nog eens te doen in deze vorm. Het was dat jaar wel heel tof - leuke groep bokkers toen ook, dat motiveerde zeker! - en ik blader ook wel met genoegen terug in m’n moleskineboekje. :) Ik kijk graag mee naar wie het dit jaar aangaan!
Oooo, don't tempt me om er een nieuw schetsboek voor te kopen. _O- Ik weet ook dat ik hem dit jaar sowieso niet vol kan houden met werkdagen van 9 uur 's morgens tot 9 of zelfs 10 uur 's avonds... Hoewel misschien, met wat voorbereiding... O:)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-22 14:01

Met pen schetsen maakt je wel veel bewuster van waar je je hand heen laat glijden. :P
Met potlod ben ik ook niet zo sterk trouwens.

ik ben vooral van een dunne lineart en een aquarel achtergrond. :+

Anoniem

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:22

Studies e.d. doe ik wel rustig met pen, maar 'voor het echie' is het vet lelijk als je allerlei cirkels en verbindingslijnen in je tekening hebt staan, haha. :))

jokari

Berichten: 8768
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:40

Femke_Tweety schreef:
Misschien dat ik ook weer aanhaak.


Ik ben ooit afgehaakt omdat de niet 'echte kunstenaars' die het met weinig talent toch leuk vonden om mee te doen echt heel erg overschaduwd begonnen te raken door de mensen die wel echt veel en vaak dingen doen met artistiek talent.
Daarom voelde ik me uiteindelijk niet heel erg meer passen.

Maar wellicht dat het nu met 1 afgebakende maand wat beter past weer.


Dus eigenlijk concreet, mensen die eigenlijk zelden tekenen en ook niet barsten van het talent, maar die het wel leuk vinden om een maandje hún eigen grenzen op te zoeken en te verleggen, past dat binnen dit topic?

Ik heb vorig jaar de hele maand meegedaan, elke dag, en ik ben écht geen geoefende kunstenaar, verre van. Maar ik heb echt nooit het gevoel gekregen dat ik niet paste. :)

Ik weet nog niet of ik het dit jaar terug een hele maand vol hou… :(

Edit, net de Witchtober bekeken. Die is wel leuk ! En om de andere dag is misschien ook beter haalbaar dit jaar…

Emj_23
Berichten: 1187
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:47

Nou, ik heb alle prompts van zowel inktober als legentober op een groot vel gezet en probeer gewoon een schetsje op te zetten bij een van de prompts. Ben benieuwd of dat helpt om in de maand ook echt iets te maken.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:33

Ik teken zelf niet mee, omdat snelle werken en inkt niets voor mij zijn :)) , maar ik lees en kijk wel heel graag mee met jullie creaties. Alvast heel veel succes en plezier voor iedereen die gaat meedoen!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 11:26

Emj_23 schreef:
Nou, ik heb alle prompts van zowel inktober als legentober op een groot vel gezet en probeer gewoon een schetsje op te zetten bij een van de prompts. Ben benieuwd of dat helpt om in de maand ook echt iets te maken.


Vast wel!
Mij wel altijd. :j

Nevony schreef:
Ik teken zelf niet mee, omdat snelle werken en inkt niets voor mij zijn :)) , maar ik lees en kijk wel heel graag mee met jullie creaties. Alvast heel veel succes en plezier voor iedereen die gaat meedoen!


Je kan ook meedoen met wat aanpassingen natuurlijk!

Anoniem

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:43

Nevony: bij Drawtober duren de prompts 5 dagen. :)

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:31

Wat voor inkt/pen/fineliner gebruiken jullie?
Ik heb verschillende fineliners maar allemaal lopen ze uit wanneer ik er bijvoorbeeld met aquarel overheen ga. Met oost Indische inkt en kroontjespen heb ik dat probleem niet. Maar een goede fineliner is wel fijn om mee te kunnen nemen.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 12:44

Ik doe een beetje half-half mee. Ik vind Inktober interessant om een ritme te ontwikkelen waarbij ik elke dag iets teken, maar ik heb 'niets' aan de prompts aangezien ik eigenlijk alleen maar portretten teken van mannen. _O- Ik wil persoonlijk meer aan de gang met verschillende inktstijlen ontdekken en groeien als een kunstenaar op die persoon, in plaats van dat ik me aan prompts ga houden. O:) Dus ik denk dat ik vooral jullie ga volgen. :D

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:07

Wendy15 schreef:
Wat voor inkt/pen/fineliner gebruiken jullie?
Ik heb verschillende fineliners maar allemaal lopen ze uit wanneer ik er bijvoorbeeld met aquarel overheen ga. Met oost Indische inkt en kroontjespen heb ik dat probleem niet. Maar een goede fineliner is wel fijn om mee te kunnen nemen.


Staedtler loopt bij mij niet uit.

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:18

Ik gebruik ook altijd Staedtler. Loopt echt niet uit hier. Ik vind ze erg fijn in gebruik.

Ik twijfel nog of ik Inktober mee ga doen. Ik dacht de promptlijst van Faunwood te volgen op Insta. Die leek me echt tof. En ik zou dan enkele prompts combineren, want elke dag iets doen lukt tot dag 5 ofzo en dan geef ik het toch op. :') Ik heb nog paar opdrachten die voorrang hebben dusja.. we zien wel. Ik zou zowel met fineliners als misschien met oost-indische inkt in zo'n watervul penseel willen werken.

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:50

De unipin fineliners zijn erg goed, ik heb er verschillende van, sneldrogend, absoluut watervast, en lichtecht.
De laatste tijd gebruik ik ook mijn nieuwe Preppy platinum vulpen, ook met watervaste platinum carbon inkt.
En ik heb natuurlijk dip pennen met oostindische inkt.
(Ik mag van mezelf voorlopig geen nieuwe kunst benodigdheden aanschaffen... ;) )

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 13:59

Kaatastrof schreef:
Ik gebruik ook altijd Staedtler. Loopt echt niet uit hier. Ik vind ze erg fijn in gebruik.

Ik twijfel nog of ik Inktober mee ga doen. Ik dacht de promptlijst van Faunwood te volgen op Insta. Die leek me echt tof. En ik zou dan enkele prompts combineren, want elke dag iets doen lukt tot dag 5 ofzo en dan geef ik het toch op. :') Ik heb nog paar opdrachten die voorrang hebben dusja.. we zien wel. Ik zou zowel met fineliners als misschien met oost-indische inkt in zo'n watervul penseel willen werken.

[ [url=m/4ibfVS.png]Afbeelding[/url] ]



Hele leuke lijst! Helemaal mijn comfortzone.
Daarom ga ik de inktober prompts gebruiken want daar staan woorden in waar ik echt van denk ‘hoe maak ik dit nou boeiend?’ :+

Doe je mee @Kuggur?