[TEK] Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 16:38

Ahh, crivens! de Nac Mac Feegles :D

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:48

Afbeelding
Afbeelding
Booger en fairy. Totaal niet blij met het resultaat, de haas geeft me nogal de creeps. :') fee ook niet zelf bedacht maar nagetekend van een bestaand kunstwerk. Maar ja, geen inspiratie meer, geen zin meer. :Y)

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:45

Het zijn duidelijk snelle schetsen, maar ze zien er prima uit Jeike, gewoon blij mee zijn... ;)
Hier is mijn nr 24. Fairy
Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:44

Jouw tekeningen hebben toch wel vaak een macabere twist hoor, Kuggur :)) Da's geen gewoon lieflijk elfje, zeg maar.
Komt dat door de donkere winters op IJsland, of ben je gewoon zelf zo'n duister figuur :P ~~}>

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 01:00

Tsja ik ben niet echt een fan van zoete bloemenelfjes (sorry Jeike ;) ).
Een béétje elf heeft een duistere zijde (als hij al niet 100% kwaadaardig is... }> )
Dat geldt zeker voor vele elven in de ijslandse volksverhalen!
Ik vind jouw pony cartoons trouwens geweldig humoristisch!

Mijn dag 25, Tempting.

Afbeelding

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 23:04

Dag 26. Ego.
Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:45

En dat is dus wel een zelfportret?

(Doe je eindelijk die prompt die je voor penuari 2019 had ingediend _O- )

(Ja, voor sommige dingen heb ik een irritant geheugen :)) )

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:13

Ibbel schreef:
En dat is dus wel een zelfportret?

(Doe je eindelijk die prompt die je voor penuari 2019 had ingediend _O- )

(Ja, voor sommige dingen heb ik een irritant geheugen :)) )

Ehm... :o?

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:15

Jij had de prompt 'jezelf' bedacht voor de januari (in 2019) uitdaging :P

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 12:43

hm, inderdaad, dat kan ik me (vaag) herinneren. En toen dus niet uitgevoerd? Vermoedelijk toen dat topic bezig was dood te bloeden.

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:41

Inhaalslagje:

Dag 25, tempting en travel:
Afbeelding
"Het begint een verleidelijk idee te worden dat ze straks meer interesse voor jongens zal krijgen"

Dag 26, ego en egg:
Afbeelding

En vandaag, snack:
Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:36

Wat zijn jullie goed bezig :) ik ben ook van plan nog een inhaalslag te doen. Ben zo druk geweest afgelopen dagen, pony gaat verhuizen, nieuw baantje, maar hopelijk vind ik dit weekend de tijd weer wat te tekenen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:11

eh ik heb vandaag fairy af gemaakt dus ik heb ook nog wat in te halen. :o
Afbeelding

Ik ga ook proberen om dit weekend bij te geraken en dan ook te reageren op de rest. :=

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 01:36

Weer bij Ibbel, cool (Waar hebben de pony en zijn ruitertje die eieren aan te danken...?)
Sexy fairy Ayasha. Gaat het al wat beter met je voet?

Een simpele en gezonde snack voor de prompt van vandaag een appeltje.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 02:35

Kuggur schreef:
Weer bij Ibbel, cool (Waar hebben de pony en zijn ruitertje die eieren aan te danken...?)
Sexy fairy Ayasha. Gaat het al wat beter met je voet?

Een simpele en gezonde snack voor de prompt van vandaag een appeltje.
[ [url=m/sz0QtM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar gezicht is een beetje mislukt, :+
Morgen aan de inhaalslag beginnen… :oo

Voet valt gelukkig mee, tis wel nog blauw maar lopen doet geen pijn meer, (Iig niet meer dan normaal.).

Inmiddels hebben we het paard in kwestie ook het halster weer om gekregen, ik vraag me af waarom hij steeds die ‘terug vallen’ heeft, hij was er echt helemaal doorheen en toen ineens niet meer. :?
Als het mijne was zou ik misschien eens met kamille proberen of de scherpe randjes er af zouden gaan maar het is de mijne niet… hij is wel geruind in tussentijd. Ik weet niet of hij daardoor mogelijk onzekerder kan geworden zijn?

Nu nog even herkomen van mijn medicatie, morgen slaap ik zo lang ik wil/kan/nodig heb en na het weekend ben ik hopelijk zo goed als nieuw. :+

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:30

Kuggur schreef:
Weer bij Ibbel, cool (Waar hebben de pony en zijn ruitertje die eieren aan te danken...?)


Eerste worden in de egg en spoonrace :))

Jij houdt het goed vol Kuggur! Dat gaat lukken deze keer :j

Ayasha, ik had even gemist dat er een paard op je voeten had staan dansen, beterschap!

Ik heb zelf nog steeds een geplette teen die nog niet helemaal goed aanvoelt. Niet echt last van, maar normaal is-ie ook niet. Is ook al de 2e keer dezelfde teen, met een jaar er tussen.

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 12:26

Ik ben er nog! Bijleespost volgt morgen, sorry sorry was op vakantie en weinig tijd en allerlei andere excuses..

Tempting
Afbeelding

Ego
Afbeelding

Snack (running gag met een vriendin die zowel cavias als een crockpot heeft...)

Afbeelding

Camping
Afbeelding

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 17:00

Ik moet camping nog doen, maar bij wijze van compensatie heb ik 2 uh-ohs... Daar heeft Thelwell nogal wat voorbeelden van :))

Afbeelding
Afbeelding

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:09

Uh-oh. Deed me denken aan de teletubbies en hoe eng ik die vond
Afbeelding

Gear. Beetje ongeinspireerd en mijn gouden en zilveren markers zijn blijkbaar ingedroogd, grrr
Afbeelding

Farm.
Afbeelding


Poeh het viel me zwaar dit jaar. Vond ook de prompts niet altijd even inspirerend... Nu ga ik een dikke bijleespost schrijven! We zijn wel een aantal kunstenaars kwijtgeraakt gedurende de maand he, hopelijk komen er nog wat na-komertjes!
Laatst bijgewerkt door BarbaravdW op 31-10-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:38

Jeika
17. wat een grappige tekening, hij kijkt ook echt geirriteerd die beer!
Ponytail. mooie tekening, gaat het paard achteruit? (omdat de riem/flap die aan het zadel hangt naar voren steekt?)
Scrape: Argh ik ben jaloers op jouw skills hoor, met een balpen zo hupseflups even een supergave stier neerpennen!
Bluff. Ik moest even twee keer kijken maar whaaa wat gaaf, een wolf in schaapskleed!
Bad dog: oh een stuk minder schattige hondjes, brr vooral die linksboven vind ik eng kijken!
Heist. Ah ik herkende hem meteen, the punisher. knap, zonder schets!
Booger: ghehehe, sllluuuurrp je hoort bijna die tong over de neus glijden!
Fairy: Ik vind het elfje heel mooi gelukt, gezichtje heel verfijnd. De haas lijkt echt recht in je ziel te kijken; herinnert je wel eraan dat niet alle fae even vriendelijk zijn natuurlijk...

Ayasha

Scrape. Haha heel herkenbaar, ik hoor meteen het geluid erbij (en mezelf die 'uh!' zegt).  
Ponytail. Ik kijk een beetje raar tegen het oor aan, zit er een piercing in dat hoge stukje waar het lichter is?
Bluff. Ik blijf maar naar de ogen kijken, die zijn echt heel treffend! lijken me zelfs te volgen.
Bad dog: Ja stomme prompt he, vond ik ook (letterlijk een schijtprompt). Wel een heel leuke hond die je gemaakt hebt, een van je eigen?
Heist. Ik vind het al mega knap dat je herkenbare autos hebt kunnen maken, die vind ik altijd zo lastig! 
Bugger. Goed gelukt zeg! ik snap wel wat je ergens schreef over  vrouwen en mannen tekenen; je hebt zon vloeiende techniek voor de schaduwen dat de huid poezelig zacht lijkt te worden :)
Fairy. Wooooow die vleugels, ik blijf er naar kijken. gaaf!


Kuggur
Scrape. Goed gelukt, vooral de houtnerf in het handvat vind ik geweldig!
Bluff. Een nep-giftigerd? Hij kijkt wel schattig eigenlijk. 
Bad dog. Wat een demonisch rotkoppie heeft dat beest,  goed getroffen!
Heist.  wat heeft ie in zn bek, een ei gejat? mooi dat vleugje blauw op de vleugels, heel tof!
Booger. Ik had van de week iemand in de file naast me met exact dezelfde uitdrukking hahaha, ik dacht nog even hee daar is Kuggur maar het was geen zelfportret had je gezegd.
Fairy: Oh mooi zeg! en niet zo'n schattige koetsiekoetsie fairy maar meer richting de fae die kindjes ontvoert enzo. gaaf!
Tempting. Voor het vrouwtje zal dit erg aantrekkelijk zijn, maar het ziet er toch vrij bizar uit he. Ze doen ook een dansje toch?
Ego. dit keer wel een zelfportret? Mooi gelukt zeg, ben fan van het structuren/schaduwen in vlakken!
snack. Lekker appeltje, simpel en doeltreffend op papier gezet. 

Ibbel
Scrape en Ponytail. Thelwell! Zo leuk die tekenstijl, ik herkende het meteen. 
Bluff. Oh zo leuk je bent het blijven doen. Te grappig, en welke leerkracht/docent/trainer/coach heeft deze truc nog nooit toegepast he :)
Hunter: aguss, die hond helemaal trots dat ie keiveel schaapjes verzameld heeft :)
Heist: Ik moet zo lachen om deze tekening, de uitdrukking van die pony ook! Je krijgt meteen een gevoel bij die lokale wedstrijden he :)
Hunter. Die tipsy gezichtsuitdrukking bij de ruiter en dat blije huppeltje van het paard, geweldig!
Fairy/passion/perfect. Jaaa dit gevoel, het echte penny gevoel. Love it!
Tempting/travel. Weer een grinnik van mij, ik zie regelmatig mensen zo met hun paard staan te klooien bij ons op de parking...
Ego/egg. Prijs gejat van de egg&spoonrace?
Snack: Samen delen is samen spelen! vind hem ook passen bij het penny gevoel van fairy/passion/perfect. 
uh-oh 1&2. mooi alerte oortjes bij de sprong van paardje twee! En ja, een uitwendig medicijn in de bakkes gieten, dan kom je zelf onder de smurrie te zitten natuurlijk

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:51

Dag 30, gear:
Afbeelding

"De lasso is een onmisbaar deel van de uitrusting (gear) van de cowboy en wordt gebruikt om simpel een koe apart mee te nemen van de kudde."

Dag 31, uit een andere promptlijst, fright:

Afbeelding

"Laat je pony nooit schrikken."

En ik ben het wel met je eens Barbara, er zijn jaren met uitdagender prompts geweest. Vandaar ook dat ik het me makkelijk heb gemaakt in de 2e helft :D

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 10:23

Bonus 'fright' tekening:

Afbeelding

Kuggur, Ayasha en Jeika, maken jullie 'm nog af? Please? Ik vind jullie tekeningen zo gaaf :j

ievie

Berichten: 2200
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:09

Gave laatste tekeningen Ibbel!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 23:39

Het eerste jaar dat ik het niet red. Te veel gebeurt deze maand. Ga ze wel nog af maken.
Afbeelding
Ego (alter ego)
Een Kitsune/fox-spirit.
Snack ben ik aan bezig. :+

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Inktober 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 06:54

Leuke tekeningen weer Ibbel, teken je ze na van Thelwell of verzin je ze zelf in die stijl?

Ayasha, gaaf weer, ik herken de kitsune hoor, al die staarten haha. Je had een pittige maand, logisch dat het niet soepel ging met tekenen. Ik geniet wel van je werken altijd!