Ik besloot om eens out of my comfortzone te schilderen met compleet nieuwe materialen. En omdat de Paardenkamp 60 jaar bestaat, wilde ik ook niet alleen de paarden schilderen die er nu rondlopen, maar hun kleurenportretten combineren met de zwart-wit archiefbeelden van de allereerste bewoners, zestig jaar geleden...
Het resultaat was compleet anders dan de portretten die ik normaalgesproken maak (zie profielfotos) maar het was super inspirerend om te doen, en te leuk om niet te delen. Dit zijn een paar van de schilderijen:

Frits (1947) en Sanne (1985)
Sanne is op dit moment de oudste pony van de Paardenkamp, en Frits werd op zijn eigen manier beroemd als het laatste paard van Van Gend en Loos.

Blossom (1994) en Aron, Hertha en Martha (1952)
Blossom was aan een kant blind, en Aron kwam vijftig jaar geleden als blindegeleidegeit met het blinde paard Bibi naar de Paardenkamp.

Yesha (1988) en Elsje (1927)
Elsje werd met 50 jaar de oudste pony op de Paardenkamp. Ze werkte in een dierenpark in Amersfoort en mocht met haar 35ste met pensioen... Zo bijzonder dat zij de Tweede Wereldoorlog meegemaakt heeft!
Elsje is ook geschilderd door mijn grote voorbeeld, Rien Poortvliet: