De pyrografiepen nog eens vanonder het stof gehaald

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Solleke_Noah

De pyrografiepen nog eens vanonder het stof gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-22 10:10

Na een mega creativiteitsdip, ben ik langzaam terug bezig met pyrografie. Er staan nog veel bestellingen op de lijst en hoewel het heel tof is als mensen je werk mooi vinden, kreeg ik er vooral veel stress van. Daarom langzaamaan eerst terug begonnen met een beetje vrij werk om de goesting terug te vinden.

Alles is uit de losse pols op het hout gezet, waardoor er hier en daar foutjes insluipen of letters een beetje scheef gaan. Niet over alles dus even tevreden maar het is al fijn om de goesting terug gevonden te hebben :D

Een keer een geboortehoutje voor een veulentje, van één van mijn favoriete merries! Het idee was een soort yin-yang effect te creëren. Achteraf had ik het veulentje beter ook in het 'wit' erop gezet denk ik, maar uitgummen ging niet meer :=

Afbeelding

Er werden weer een heleboel baby's geboren in de vriendenkring, de geboortehoutjes zijn altijd gebaseerd op het geboortekaartje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor één baby kreeg ik ook de vraag om wegwijzers voor de babyborrel te maken, ook gebaseerd op het geboortekaartje.

Afbeelding

Naast veel baby's die geboren werden, werd er ook terug getrouwd. Voor mijn schoonzus en haar man maakte ik een simpele tekening op een mooi stukje hout.

Afbeelding

Er stopten in de afgelopen tijd helaas twee collega's bij ons. Voor hun afscheid maakte ik een gepersonaliseerd houtje, voor de ene een versierde naaikoffer en voor de andere een "award" met bijhorende zelfgebrouwen biertjes met dezelfde afbeelding als etiket.

Afbeelding

Afbeelding

Voor een vriendin met een grote beestenboel maakte ik deze 'naamplaatjes' voor op haar boerderij. Hier heb ik veel lol mee gehad :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De meeste houtschijven zijn ongeveer een handpalm groot en zijn allemaal door mezelf gezaagd :D ik maak het meeste gebruik van zacht hout zoals berk, wilg, populier,... want dat brandt iets makkelijker dan hardere houtsoorten zoals eik.

Afbeelding

Meer pyrografie zien? : https://www.facebook.com/de-Vuurboom-10 ... _todo_tour

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Elanor

Re: De pyrografiepen nog eens vanonder het stof gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:19

Wat een ontzettend leuke creaties allemaal! Echt unieke cadeaus om te kunnen geven, onwijs leuk.

Lola. <3

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:39

Ik zat me al af te vragen waarom jouw tekeningen gelijkmatiger zijn dan die van mij maar ik brand op eiken dus daar zal een deel van het verschil liggen.

Gave bordjes

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Wendy15

Re: De pyrografiepen nog eens vanonder het stof gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 10:42

Super leuk! Ik ben ik met pyrografie bezig en mijn vriend heeft ook zelf hout plakjes voor mij gezaagd maar bij veel komt er met drogen een barst in. Hoe doe jij dat?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-22 10:58

@Elanor: dankjewel! (ben ook erg fan van jouw tekening trouwens)

@lizy: :j eik moet je sowieso heel goed opschuren, want anders bibber je over de nerven inderdaad. En je temperatuur goed hoog zetten want het brandt veel moeilijker.

@wendy: hier komen er ook wel eens barsten in. Ik maak een hele resem schijfjes en laat die minstens een jaar drogen en selecteer dan diegene zonder barst. Mogelijke truukjes die kunnen werken: traag laten drogen (bij snel drogen barst het makkelijk), de schijfjes niet té dun zagen (dan barst het ook) en lang genoeg laten drogen (reken op een jaar tijd)

"Op jou wachten? Geen sprake van. Ik heb altijd al voor je uit moeten lopen om je de weg te wijzen." - Nachtogen

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 09:35

Ohh leuk dat je weer begonnen bent, vrij werk is veel relaxter werken dan in opdracht. Daar heb ik ook last van. :D

Het veulen is mijn favoriet, <3 in het wit zou hij ook mooi zijn denk ik maar vind hem mooi zo in het zwart.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-22 10:09

Jis_ schreef:
Ohh leuk dat je weer begonnen bent, vrij werk is veel relaxter werken dan in opdracht. Daar heb ik ook last van. :D

Het veulen is mijn favoriet, <3 in het wit zou hij ook mooi zijn denk ik maar vind hem mooi zo in het zwart.

Dankje!

Ja spijtig is dat he.. opzich echt een fijn compliment als mensen je werk mooi vinden, maar zodra het een bestelling is, is het "voor echt" en krijg ik er stress van := maar de lol begint echt terug te keren dus ga langzaamaan de bestellingen terug oppakken denk ik.

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:24

Solleke_Noah schreef:
Jis_ schreef:

Dankje!

Ja spijtig is dat he.. opzich echt een fijn compliment als mensen je werk mooi vinden, maar zodra het een bestelling is, is het "voor echt" en krijg ik er stress van := maar de lol begint echt terug te keren dus ga langzaamaan de bestellingen terug oppakken denk ik.

Zo herkenbaar ja. Ik merk wel dat het met steeds meer ervaring makkelijker wordt.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 10:31

Die naaidoos :+:

Je zou natuurlijk ook gewoon wat van dat soort gebruiksdingen kunnen kopen, er wat moois van maken waar je zin in hebt, en op Etsy gooien. Dan maak je mensen blij, er zit geen druk achter, je kan spontaan werken en verdient er nog wat aan :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-22 16:29

Wie weet nog wel een idee inderdaad. In het verleden heb ik ook paardenborstels versierd voor een stal, toch ook een gebruiksvoorwerp en dat was leuk om te doen :)

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie