[TEK] Sinds lange lange tijd.. kat in grafiet!

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_bokworst

[TEK] Sinds lange lange tijd.. kat in grafiet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-22 16:27

Dag bokt :D

Jarenlang hebben mijn potloden en papier in de kast liggen verstoffen. In eerste instantie door drukte met werk, later omdat die hobby volledig naar de achtergrond gezakt was en ik er simpelweg niet meer aan dacht.
Mijn vriend doet veel aan autorodeo, zodoende vroeg hij me een paar maand terug of ik zijn auto wilde schilderen. Dat leek me leuk, en zo heb ik de liefde voor mijn oude hobby volledig teruggevonden. Inmiddels heb ik meerdere auto’s geschilderd (misschien leuk hier binnenkort een ander topic over te openen? <<) ), en heb ik ook het tekenen op papier weer opgepakt.
Oproepje op Facebook gedaan voor een mooie foto, uitgekozen, en 3 week verder na wat uurtjes er in gestoken te hebben is hier het resultaat:

Afbeelding

Ik ben tevreden na jarenlang geen potlood te hebben aangeraakt! :D Deze kat had ik uitgekozen omdat hij 1 bijzonder oog heeft, deze is hij blind aan en zit een blauwe waas overheen. Dit vond ik zo’n uniek kenmerk en zag ik de uitdaging wel van in!

Ik hoop dat ik nu de tijd blijf vinden om door te pakken, want wat vind ik het weer heerlijk om te doen. Mochten jullie nieuwsgierig zijn naar de auto’s, ik hou alles bij op Instagram (@ldu.art).

Ik hoor graag wat jullie er van vinden, ik sta altijd open voor opbouwende kritiek :)

Trainen en opleiden van jonge (spring)paarden, dat is toch wel echt het mooiste werk wat er is!

Telpeva

Re: [TEK] Sinds lange lange tijd.. kat in grafiet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 21:21

Wat mooi, en ook zo goed gelukt na zo'n lange tijd niks! Kritiek weet ik niet zo, als ik er wat langer naar kijk dan valt mij op dat zijn/haar linkeroogje groter is, en zijn/haar rechteroogje kleiner, maar tegelijkertijd denk ik... Misschien dat dat ook juist zo hoort bij dit diertje omdat er ook wat mis is met een oogje?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-22 07:23

Telpeva schreef:
Wat mooi, en ook zo goed gelukt na zo'n lange tijd niks! Kritiek weet ik niet zo, als ik er wat langer naar kijk dan valt mij op dat zijn/haar linkeroogje groter is, en zijn/haar rechteroogje kleiner, maar tegelijkertijd denk ik... Misschien dat dat ook juist zo hoort bij dit diertje omdat er ook wat mis is met een oogje?

Dankjewel! :D
Klopt dat het ene oog groter is dan de ander, dat is inderdaad op de foto waar ik hem van nagetekend heb ook zo. Dat vond ik zelf ook wat jammer, dat valt iets meer op in zwart wit dan op de foto zelf.

Trainen en opleiden van jonge (spring)paarden, dat is toch wel echt het mooiste werk wat er is!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:22

Wat een heerlijk contrast zit er in! :j
In zwart wit is een "gek" oogje ook wel lastig weer te geven.

Leuk dat je het tekenen weer opgepakt hebt. Voor mij heeft dat ook járen geduurd (overgegaan in schilderen) en niet meer gestopt. :D

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-22 19:43

Jis_ schreef:
Wat een heerlijk contrast zit er in! :j
In zwart wit is een "gek" oogje ook wel lastig weer te geven.

Leuk dat je het tekenen weer opgepakt hebt. Voor mij heeft dat ook járen geduurd (overgegaan in schilderen) en niet meer gestopt. :D

Dankjewel! Ooh leuk, dat geeft me hoop dat ik het nu ook weer fanatiek blijf doen :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie