25 kunstenaars, 5 landen, 1 passie.
De opdracht was simpel, vertel het verhaal van het paard in jouw kunst. Met de paarden van De Paardenkamp als hoofdpersoon. Ik kwam tot het volgende statement:
Voor de Storytellers exhibition wil ik laten zien hoe de paarden van De Paardenkamp nu leven. Zij hebben een heel leven achter zich en genieten van hun pensioen, hoe doen zij dat; Mijn focus ligt daarbij op het genieten van het leven hier en nu.
Voor het portretteren van de paarden koos ik voor mijn favoriete medium: kleurpotloden. Door het opbouwen van meerdere kleurlagen, tonen en harde en zachte lijnen, wilde ik aaibare en zachte, maar ook intrigerende portretten neerzetten. Die tot in detail de structuren van het gezicht van het paard tonen en daarmee de kijker uitnodigen na te denken over het paard in kwestie, wat voor leven heeft dit paard gehad? Waar geniet het duidelijk van?
Doormiddel van mijn werken wil ik laten zien dat oud zijn niet alleen maar mindere dingen met zich meebrengt en een geleefd leven is, maar juist ook staat voor genieten van het leven, een nieuw hoofdstuk van het leven, wijsheid en sereniteit.
Maandenlang moest al het werk geheim blijven, nog geen tipje van de sluiter mocht opgelicht. Tot nu

That's the spot...
31 x 49 cm, Derwent coloursoft kleurpotloden op Hahnemuhle britannia satin papier, licht beige.
Model: Ranga, IJslander, 21 jaar oud

As the years go by
31 x 49 cm, Derwent coloursoft kleurpotlood op Hahnemuhle britannia satin papier, wit.
Model: Kyra, KWPN, 30 jaar oud.

Make it a memory
49 x 31 cm, Derwent coloursoft kleurpotloden op Hahnemuhle britannia satin papier, wit.
Modelen: Koos (l), warmbloed, 30 jaar oud en La Bamba, KWPN, 29 jaar oud.
Het was een heerlijk weekend! Heel goed bezocht met oprecht geïnteresseerde mensen die ook goed de tijd namen alle werken te bekijken, vragen te stellen en te genieten

Ik ben benieuwd of ik het verhaal van de paarden ook digitaal over kan brengen, haha.