[DIGI] Cricut liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:15

Klinkt super logisch natuurlijk. Had ik zelf over na kunnen denken hahah.. wellicht 2 (dezelfde)
printers overwegen. Ach eerst rustig uitzoeken! Ben nu naambordjes aan het maken van Balsa hout ook erg leuk! Zal straks even foto maken :D

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:36


Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:41

Ik heb er een paar keer folie besteld, geen problemen gehad.
Controleer wel even of je de prijs inclusief btw of exclusief btw voor je hebt, als ik zo snel kijk is mist de btw nog en dan is het duurder.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:43

Ik heb vroeger wel eens bij Druma besteld. Was toen wel een groothandel, en dus alle prijzen excl btw, ik weet niet of dat nog steeds zo is.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:52

collendoorn schreef:
Wie kent deze site ?

Hier lijkt de silhouette goedkoper dan bij andere sites. Ik vraag me af of er een addertje is, misschien weten jullie dat?
https://www.druma.nl/hobby-creative/sil ... gIPAPD_BwE


Mijn silhouette komt bij hun vandaan. Is allemaal goed gegaan.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 21:59

Thats_Me schreef:
collendoorn schreef:
Wie kent deze site ?

Hier lijkt de silhouette goedkoper dan bij andere sites. Ik vraag me af of er een addertje is, misschien weten jullie dat?
https://www.druma.nl/hobby-creative/sil ... gIPAPD_BwE


Mijn silhouette komt bij hun vandaan. Is allemaal goed gegaan.


Thnxx !! Zal inderdaad de BTW zijn, lekker blond ook :') :+

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:17

De silhouette ga ik vandaag bestellen!
En dan nu verder met de printer keuze.
Misschien hebben jullie met 1 van deze printers ervaring?

Canon pixma TS6350a
Hp envy inspire 7220e
Epson expression XP8700
Epson ecotank ET-2812

En dan heb ik alleen deze iets duurdere variant ook nog in het lijstje staan.
Canon Pixma iX6850

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:41

Ik heb de Canon Pixma TS6350, maar onvoldoende verstand van printers om er veel zinnigs over te zeggen. Hij print, ik merk geen strepen, hij kan tot A4 formaat, dubbelzijdig printen, scannen, heeft 5 cartridges, een set cartridges voor deze printer kan je voor +-10 euro bij de action halen, originelen zijn een stuk duurder. Als je er waarde aan hecht wil ik wel wat printen en naar je opsturen

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:36

Telpeva schreef:
Ik heb de Canon Pixma TS6350, maar onvoldoende verstand van printers om er veel zinnigs over te zeggen. Hij print, ik merk geen strepen, hij kan tot A4 formaat, dubbelzijdig printen, scannen, heeft 5 cartridges, een set cartridges voor deze printer kan je voor +-10 euro bij de action halen, originelen zijn een stuk duurder. Als je er waarde aan hecht wil ik wel wat printen en naar je opsturen


Super lief!! Maar hier heb ik ook al heel veel aan. Belangrijkste is dat hij geen strepen print.
En een hele fijne bijeenkomst dat de cartidges van de action erin gaan, en dus gewoon goed werken!

Mijn silhouette is onderweg! Ik heb sketchbook even op de tablet van mijn schoonouders gezet, en ergens vind ik deze lijnen tekenen nog niet fijn! Als ik ze met mijn vinger teken vloeien ze veel mooier dan dar ik het pennetje gebruik.
In de pro-create tutorials lijkt dat niet te gebeuren.
Of gebruik ik nou gewoon een slechte instelling?

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-22 22:44

collendoorn schreef:
Telpeva schreef:
Ik heb de Canon Pixma TS6350, maar onvoldoende verstand van printers om er veel zinnigs over te zeggen. Hij print, ik merk geen strepen, hij kan tot A4 formaat, dubbelzijdig printen, scannen, heeft 5 cartridges, een set cartridges voor deze printer kan je voor +-10 euro bij de action halen, originelen zijn een stuk duurder. Als je er waarde aan hecht wil ik wel wat printen en naar je opsturen


Super lief!! Maar hier heb ik ook al heel veel aan. Belangrijkste is dat hij geen strepen print.
En een hele fijne bijeenkomst dat de cartidges van de action erin gaan, en dus gewoon goed werken!

Mijn silhouette is onderweg! Ik heb sketchbook even op de tablet van mijn schoonouders gezet, en ergens vind ik deze lijnen tekenen nog niet fijn! Als ik ze met mijn vinger teken vloeien ze veel mooier dan dar ik het pennetje gebruik.
In de pro-create tutorials lijkt dat niet te gebeuren.
Of gebruik ik nou gewoon een slechte instelling?

Het strepen printen kan oa komen door treeing gebruik van de printer waardoor de koppen verstopt raken. Een nieuwe printer die met regelmaat gebruikt word zal dat niet hebben. Kijk ook goed of je bijvoorbeeld automatisch dubbelzijdig printen wilt of niet. Dat is bij mij een eis waardoor voor mij ook de ecotank afvalt. (De hebben ze wel met die optie maar dan word het meteen een hele dure ecotank) ik kijk op dit moment naar een Epson expression premium XP-7100.

In sketchbook zit een knop ergens in het midden van de balk. Een soort s kronkel. Die functie zorgt ervoor dat je lijnen vloeiender gaan en heeft levels 1 tm 5. Als ik een perfecte cirkel wil pak ik 5, wil ik gewoon mooie lijnen dan zit je vaak met 3 goed. Soms wilt ie een lijn die bijna niet buigt als een rechte lijn maken, dan werkt het vaak om de pen nog even niet van de tablet te halen als je die lijn zet of ik zet die functie uit voor dat ene streepje. (Hoop dat het een beetje duidelijk is)

love_mandy

Berichten: 2935
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 06:17

Ik kom me hier toch ook maar melden, na een tijdje stil te hebben meegelezen.

Ik gebruik mijn Cricut voornamelijk voor mijn bedrijfje, maar doe er ook hobbymatig/voor mezelf veel dingen mee.
Momenteel is het vooral veel stickervellen maken. En stencils om mokken te etsen.

Ik heb een ecotank en ben daar mega tevreden over! Ik hoop ooit nog een Epson erbij te kunnen kopen als sublimatie printer, maar zo ver ben ik nog niet.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:27

Super interessant al die optie kwa printers, ooit wil ik zelf ook stickers maken dus een geschikte printer is dan wel weer belangrijk. Zo leer ik dus weer een hoop :D

Hier weer een klein projectje af alweer helemaal in de herfst stemming <3
Afbeelding
Is door de foto wat vervormd alles staat er recht op *\o/*

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:25

Leuk om foto's te zien van jullie creaties.

Hier is de knoop doorgehakt en een Cricut Joy besteld :D
Morgen wordt die geleverd. Ben benieuwd en enthousiast.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 12:58

Wirobelgje schreef:
Leuk om foto's te zien van jullie creaties.

Hier is de knoop doorgehakt en een Cricut Joy besteld :D
Morgen wordt die geleverd. Ben benieuwd en enthousiast.

Leuk! Ik ben benieuwd!

Leuk dat naambordje!

Ik heb gisteravond de Epson expression premium xP 7100 besteld. Vrijwel overal uitverkocht… hij komt vandaag binnen dus ik ben heel benieuwd! Zal m’n eerste proef sticker wel delen hier, dan kunnen de printerzoekers misschien een beetje kwaliteit vergelijken zover dat lukt vanaf een scherm.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:54

super leuk naambordje!

Mijn Silhouette is vandaag binnen gekomen en gelijk even uitgeprobeerd. Een gekko geknutseld voor mijn zoontje! echt helemaal leuk gelijk. (uit de silhouette store)

Net een printer besteld, aangezien ik slecht keuzes kan maken heb ik maar gewoon de bovenste van mijn lijstje gekozen, nadat Telpeva mij heeft gezegd dat hij geen strepen print. Meer heb ik namelijk niet nodig haha. Gelijk stickervellen mee besteld.

en nu ga ik dus nog even proberen of sketchbook met een andere instelling al beter wordt.

Nu moet ik ook nog even erachter komen waar welke vellen voor bedoeld zijn die ik bij mijn startpakket heb gekregen haha, 1 ding tegelijk :+

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:11

Jaja !! De eerste stickers zijn een feit. Nou geen ingewikkelde stickers (wel de snijlijnen goed krijgen bij de tekst was een dingetje) en verder een avondvullend programma :j

Helaas was de instelling van snijden iets te fanatiek :+ en heb ik nu allemaal losse (omgekrulde) stickers ipv een "kiss" sticker.
Maar dat mag de pret niet drukken!

Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:30

Tof goed gedaan.

Ik heb voor mijn katten een mandje bedrukt en voor een poes die ik gefokt heb waar we op bezoek zijn gegaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:35

Dankjewel!!
Ik heb stickerpapier van 123 inkt gekocht dit was de glossy, maar ik vind het vrij dik, is dat normaal?

En wat geweldig die mandjes !! Met welk folie maak je dit? Ik weet nog niet zo goed wat waarvoor is.
Want dit kan je er gewoon opplakken toch? Zonder hitte?

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:41

Nee dit is met flex gedaan. Ik heb de siser electric gebruikt dus echt met een pers.

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:34

xoranlover schreef:
Nee dit is met flex gedaan. Ik heb de siser electric gebruikt dus echt met een pers.

Oh wauw ! Ik wist niet dat je ook op dat materiaal kan persen.

xoranlover

Berichten: 6590
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:50

Ja dit is vilt gaat heel goed.
Heb ook etui’s liggen en tassen van vilt om te bedrukken.

Telpeva

Berichten: 14721
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 10:47

Lekker bezig dames <3 wat leuk die mandjes!

De stickers zien eruit als planner of agenda stickers? Daar gebruik ik hem ook voor, leuk! :D

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 14:53

Telpeva schreef:
Lekker bezig dames <3 wat leuk die mandjes!

De stickers zien eruit als planner of agenda stickers? Daar gebruik ik hem ook voor, leuk! :D


Klopt!! De mascha planner gebruik ik :D

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:13

Vandaag weer even geknutseld.

Voor een vriendin wat stickers gemaakt, nu is het wel een kiss and cut geworden. Maar ik vind het alsnog heel heftig, ik zal even foto's bijvoegen.

En hij heeft dus een streep geprint/gemaakt in het onderste paarden plaatje?
Het zou zomaar een wieltje van de printer kunnen zijn of zal het in het papier zitten?
Afbeelding

Afbeelding

En wat kan je doen aan deze heftige krullende blaadjes? :Y)

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [DIGI] Cricut liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:34

Mooie stickers! Het lijkt er inderdaad op dat de druk van je mesje nog wat minder kan. Je kunt ook altijd even proefsnijden door het driehoekje of sierletter te snijden. Dan weet je of je echt goed zit. De streep lijkt helaas wel op een printerstreep...