Ik heb 2 emmers schelpen uit Kroatië gekregen van mijn ouders. En een paar mooie stenen.
Ik dacht ze eerst te gebruiken om ze rond de spiegels van de muur in de tuin te plakken, maar het zijn er echt veel

Heeft iemand van jullie ervaring met "knutselen" met schelpen?
Ik voeg wat foto's bij van wat ik leuk vind, maar weet niet goed waarmee ik de schelpen aan elkaar/een bloempot oid moet plakken. Secondelijm? Lijmpistool?
En hoe beschilder je schelpen? Met gewone verf? Glitterverf? Kan je nagellak gebruiken?
De foto's zijn van Pinterest geplukt en helaas niet allemaal even kwalitatief, maar het geeft wel een idee van wat ik leuk vind. Wat ik uiteindelijk ook maak zal hoogstwaarschijnlijk in de tuin belanden, dus het moet liefst wel bestand zijn tegen een beetje Belgisch weer haha.

Foto van Google, een soortgelijke heb ik al jaren hangen in de tuin, maar dan lekker groot

Ik ben wel een knutselaar en heb wel één en ander in huis, maar vraag me af of de ene manier beter is dan de andere, en of jullie misschien ervaring/tips of leuke ideetjes hebben. Schilderen durf ik ook wel aan. Qua fles denk ik ook wel aan een Baileys-fles, omdat die zwart is.
Hebben jullie tips voor me? Ik hoor het graag!