Het was even zoeken naar hoeveel inkt ik het beste kon gebruiken, en daar bleek bij softcut en linoleum ook wel verschil in te zitten.
Daarnaast moet ik heel erg 'omdenken' wanneer ik de tekening maak. Want wat ga je weggutsen en wat niet; wat je weghaalt kun je niet meer terugplaatsen. Dus eigenlijk is je werk dan verpest. Ook het suggereren van verschillende gradaties van zwart naar wit is zoeken. Dat heb ik met deze geoefend. Een portretje van één van mijn katten. George in Space.

Toen zag ik een prachtige foto voorbij komen hier op Bokt, uit een serie van Yentlshots hier op het forum: Equine Fine Art. Ik heb gevraagd of ik één van haar foto's mocht gebruiken om mee te oefenen (de zesde van boven), en na een boel geotter is daar dit uitgekomen.

Ik heb echt ruzie gehad tijdens het drukken, want geen één kwam er zo uit als ik wilde. Zag je de details mooi dan zat er net te weinig inkt op voor de zwarte vlakken, en was de ruis verdwenen, dan waren de details dus ook net volgelopen met inkt. Uiteindelijk heb ik er twee waar ik redelijk tevreden mee ben.

Het is een beetje kiezen en delen dus, haha! Maar toch ben ik er er uiteindelijk wel blij mee. En ik blijf gewoon lekker door oefenen. Het is een uitdagende manier van het ontwerpen van het onderwerp wat je wil afdrukken, en daar houd ik van.
Bedankt voor het kijken!