Sinds een paar jaar vind ik het wel erg leuk om naar de Kringloop te gaan en van iets ouds weer iets nieuws te maken. Ik ben echt geen expert hierin, en bijna alles wat ik tot nu toe heb gedaan is voor mezelf geweest. Met uitzondering van een hobbelpaardje. Mijn resultaten kan je vinden in de link in mijn onderschrift.
In Oktober vond ik op Marktplaats Queen Ann stoelen, een set van 4 stuks. Leek me wel een leuke uitdaging om die eens op te frissen. Zelf heb ik er maar één nodig, dus het hoeft maar 1 keer echt goed te gaan. Het idee is om er beruchte slaapkamerstoelen van te maken. Voor mezelf moet de stoel bij een kaptafel staan.

Zo zagen ze er uit op Marktplaats, het leek allemaal nog wel heel erg goed...

In werkelijkheid zijn de veren door de onderkant gekomen en is de vulling erg lelijk verzakt en is de bekleding vrij ranzig.
Inmiddels heb ik van één stoel de leuning opnieuw bekleed en ik ben er zo tevreden over dat ik het hier wil tonen! Ik mis een hoop foto's (de uitgebreidere WIP staat wel op Instagram in de hoogtepunten).
De stoelen waren al grotendeels geschuurd toen ik ze overnam, dus daar heb ik gelukkig niet heel veel werk van. Plus dat krijtverf daarin heel fijn werkt.
De eerste stoel heb ik vrij snel onder handen genomen. De siernagels en nietjes er uit halen is echter wel vreselijk rotwerk, daar moet ik nog even gereedschap voor hebben, eerder begin ik niet aan de derde stoel namelijk. Mijn handen lagen echt helemaal open!
De rugleuning heb ik bewaard, deze ziet er niet heel slecht uit:

Na het schoonmaken van de stoel (ik heb ze gewoon onder de douche gezet en daarna met St. Marcs afgenomen) ben ik gaan verven. Ik gebruik altijd graag de verf van MaisonMansion en ik had nog een pot in de kleur Morticia (rechts) staan. De andere stoel kreeg de kleur Aurora (links, ook over van een ander project).

Ik vond de kleuren iets te licht en te weinig diepte geven, dus heb ik met metallic wax (ik weet de naam even niet) diepte aangebracht.

En bij deze met gewone zwarte wax. Ik ben daar nog niet helemaal tevreden over, maar ik heb ook nog geen stof voor deze stoel.
Gisteren heb ik de leuning van de Morticia met koperwax bekleed. Eigenlijk moet ik nog steeds nieuw schuimrubber (dat oude was echt niet meer bruikbaar, ik gok een jaar of 50 oud

Het resultaat tot nu toe, zoals gezegd, stelt me erg tevreden!

(witte puntjes zijn een te veel aan wax, dat moet er nog even uit als alles klaar is)
Verder ben ik nog op zoek naar een mooie sierband voor de leuning. Nagels vind ik iets te veel van het goede. Ideetjes en tips zijn zeer welkom!
De Aurora stoel heb ik nog geen stof voor helaas. Ik durf het niet zo goed online te bestellen, maar heb wel in mijn hoofd dat het richting azteeks moet gaan.
Een derde stoel krijgt een parelmoer verf met deze stof:

Alleen heb ik dan nog steeds geen stoel voor mezelf

Goed, zover de stand van zaken... Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden!