[VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:13

Lynn_Nikita schreef:
Als het eerste ook een M is, is die wel heel anders dan de laatste M.

Hoofdletter en kleine letter schrijft iedereen toch anders :+
Mijn hoofdletter M is ook anders dan wanneer ik een kleine letter m moet schrijven.

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:37

Ik heb hem even een andere kleur gegeven en dan vind ik de eerste letter geen M.Afbeelding

996981
Berichten: 9818
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:40

Dreamy schreef:
Ik zie er Hegom in, zonder voorletter dus.

Ik ook :j leuke zoektocht! Ik volg

KittyDylan

Berichten: 8907
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:41

Zeg ik nu iets heel geks als ik "Megan" zie?
Dat de laatste geen m is maar de eennalaatste uitgebreide a?

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:42

De g lijkt ook wel op een q.

N4N4
Berichten: 1113
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:40

En als je een foto van de tekening maakt met Google Lens ?

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:58

Letsdunit schreef:
Ik heb hem even een andere kleur gegeven en dan vind ik de eerste letter geen M.[ [url=m/exPN2a.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zie nog steeds een M :D

Afbeelding

Ik maak zelf wel meer bogen bij mijn
Hoofdletter M meer als de kleine letter m, lijken bij mij wel erg op elkaar

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:00

KittyDylan schreef:
Zeg ik nu iets heel geks als ik "Megan" zie?
Dat de laatste geen m is maar de eennalaatste uitgebreide a?


Goeie :j klopt naar mijn idee wel met hoe het aan elkaar geschreven is
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 16-02-22 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:01

Ik denk Hegom of Heqom?
Wel spannend, vind het een prachtige tekening!

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:02

Hier thuis zien we allemaal een L en e in de handtekening in plaats van een M zo zie je maar weer :D
Kan het ook nog iets van Leguit zijn ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 23:09

Google lens biedt mij heel veel mooie tekeningen aan van paarden die er inderdaad enigszins op lijken kwa stijl maar helaas niet deze specifieke. := als ik zoom op de handtekening dan geeft ie me handtekeningen van kunstenaars. :))

Ik ga eens zoeken letsdunit, niet geschoten, altijd mis.

lizard
Berichten: 5323
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:12

Ik kom net dit topic tegen.
Is hier al meer over de kunstenaar bekend?

Ik kijk net naar de naam,en ik zou zeggen.
Hugo m.

En dan zie ik op google Hugo Moens.
Belgische schilder/tekenaar.

Veel verder kwam ik ook niet.

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:14

Legout?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:18

Is er geen Vlaamse versie van Tussen Kunst en Kitsch waar je er mee naar toe kunt? :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 13:20

Helaas nog steeds niet gevonden wie de maker is. Van Legout vind ik geen echte schetsen precies.

Hugo Moens heeft m er iig niet tussen staan zover ik zie.

Cayenne; Waarschijnlijk "rijker dan je denkt" maar ik heb weinig zin om met mijn kop op tv te komen. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110762
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:24

Of op FB plaatsen in een groep voor schilders/kunstenaars? Misschien herkent iemand het wel?

moonsparkle
Berichten: 21767
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:27

Lijkt me grappig als gewoon iemand het een keer heeft gemaakt en heeft getekend en dat er nu bokkers het proberen te achterhalen. Misschien is het iemand geweest die verder eigenlijk helemaal niet tekent iemand die misschien helemaal verrast is als hij /zij dit topic tegenkomt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 13:29

moonsparkle schreef:
Lijkt me grappig als gewoon iemand het een keer heeft gemaakt en heeft getekend en dat er nu bokkers het proberen te achterhalen. Misschien is het iemand geweest die verder eigenlijk helemaal niet tekent iemand die misschien helemaal verrast is als hij /zij dit topic tegenkomt

Zou zomaar kunnen, ik ga er van uit dat het geen groot kunstenaar is. ;) of iig in de zin: niet iemand die zeg maar "enorm bekend is". Want de tekening zelf is imo echt wel prachtig gemaakt. Veel sfeer voor zo'n "simpel beeld".

Maar het feit dat het ondertekend is maakt dat ik gewoon wilde proberen om te achterhalen wie het was. Ergens hoopte ik dat een bokker hier verrast zou antwoorden eigenlijk. _O- Ik dacht "paard, kunst... Bokt!"

toch heerlijk als bv een bokker het getekend heeft en deze dan dit topic zou tegen komen en zien dat iemand diens werk genoeg waardeert dat ze m niet alleen in gekaderd goed zichtbaar heeft staan maar er zelfs een topic over maakt?

moonsparkle
Berichten: 21767
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:32

Ik zette vroeger ook een handtekening op mijn 'kunst' was niet om aan te zien :') haha

Maar jouw tekening heeft wel wat, ik vind 'm ook mooi. Ik ben benieuwd of het lukt diegene te achterhalen

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:38

Ik lees herjam

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 13:40

Google is dus totaal geen hulp so far. >;) Elke keer als ik een naam op zoek die jullie posten krijg ik ook allerhande andere kunstenaars. :x :x

Ms: ja ik doe dat dus niet. _O- Volgens mijn man zou ik dat wel moeten doen, iig als ik ze weg geef aan mensen. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 13:51

Ik volg je topic en heb ook al een beetje lopen spitten, maar ik vind ook niks idd. Misschien toch een keer langs een antiquair of kunsthistoricus? Ik kan eventueel wel vrienden vragen of ze kunsthistorici kennen, en anders zou je ook kunnen overwegen om op de site van een universiteit te kijken voor een emailadres of zo. :) Of desnoods op Twitter, als je emailen een te grote stap vindt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 13:59

Mkango schreef:
Ik volg je topic en heb ook al een beetje lopen spitten, maar ik vind ook niks idd. Misschien toch een keer langs een antiquair of kunsthistoricus? Ik kan eventueel wel vrienden vragen of ze kunsthistorici kennen, en anders zou je ook kunnen overwegen om op de site van een universiteit te kijken voor een emailadres of zo. :) Of desnoods op Twitter, als je emailen een te grote stap vindt.

Ik heb wat musea en de locale kunstschool gemaild, helaas komt mijn mail in hun spambox of word ik gewoon genegeerd... := Ik heb geen probleem met mailen. Alleen op TV komen wil ik niet dus dingen als rijker dan je denkt vallen af, mede omdat ik ook zeker ben dat ik niet rijk ben met deze tekening. :) Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat de technieken en het papier vrij oud ogen maar de tijd goed doorstaan hebben mede omdat het zo goed beschermd zat...

Ik heb geen ide wat voor partij boeken mijn nonkel gekocht heeft waar deze bij zaten, hij is nogal intens bezig met bonsai boompjes en gaat regelmatig naar Japan ivm wedstrijden dus voor hetzelfde geld zat deze bij een partij Japanse boeken. :+ Dat maakt het extra moeilijk. Mede omdat mijn nonkel zeg maar niet wil of kan zeggen hoe ie er aan gekomen is. (dus van welke plaats of wat voor boeken, beide zouden al een hint kunnen geven nl.)

Het kan ook een trotse moeder geweest zijn die de tekening zo goed beschermd bij gehouden heeft nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 14:08

Ayasha schreef:
Mkango schreef:
Ik volg je topic en heb ook al een beetje lopen spitten, maar ik vind ook niks idd. Misschien toch een keer langs een antiquair of kunsthistoricus? Ik kan eventueel wel vrienden vragen of ze kunsthistorici kennen, en anders zou je ook kunnen overwegen om op de site van een universiteit te kijken voor een emailadres of zo. :) Of desnoods op Twitter, als je emailen een te grote stap vindt.

Ik heb wat musea en de locale kunstschool gemaild, helaas komt mijn mail in hun spambox of word ik gewoon genegeerd... := Ik heb geen probleem met mailen. Alleen op TV komen wil ik niet dus dingen als rijker dan je denkt vallen af, mede omdat ik ook zeker ben dat ik niet rijk ben met deze tekening. :) Ik ben gewoon nieuwsgierig omdat de technieken en het papier vrij oud ogen maar de tijd goed doorstaan hebben mede omdat het zo goed beschermd zat...

Ik heb geen ide wat voor partij boeken mijn nonkel gekocht heeft waar deze bij zaten, hij is nogal intens bezig met bonsai boompjes en gaat regelmatig naar Japan ivm wedstrijden dus voor hetzelfde geld zat deze bij een partij Japanse boeken. :+ Dat maakt het extra moeilijk. Mede omdat mijn nonkel zeg maar niet wil of kan zeggen hoe ie er aan gekomen is. (dus van welke plaats of wat voor boeken, beide zouden al een hint kunnen geven nl.)

Het kan ook een trotse moeder geweest zijn die de tekening zo goed beschermd bij gehouden heeft nl.
O, nee, dat wilde ik ook niet impliceren hoor, maar ik weet dat sommige mensen academici benaderen soms wat intimiderend vinden, en veel van hen zitten tegenwoordig ook op Twitter, vandaar die opmerking. :D

Ik zal eens vragen voor je!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 15:18

Al eens een veilingshuis benaderd? Ze zijn vaak wel makkelijk bereikbaar en bereid om mee te kijken.