[VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

[VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 01:52

Jaren geleden kreeg ik een tekening van een familie lid van me. Hij heeft m gekocht bij een partij boeken en vond dat de tekening bij mij hoorde.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is de handtekening erg onduidelijk.

Mogelijkheden die ik zie zijn:
T. cegom
T. Ceqom
T.legom
T.Leqom
T.Cegon
T.Ceqon
T.legon
T.leqon

Ik heb al Google op al die opties los gelaten zonder succes helaas. Maar bokt heeft al zo vaak het onmogelijke gedaan dat ik hier wellicht mijn antwoord vind!

Ik zoek de maker omdat ik zelf erg fan ben van de stijl en ik gewoon graag weet wiens werk ik bewonder. :)

Benazir

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: België

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 02:50

Is die eerste letter geen hoofdletter i ? Daarna zie ik er Cerom of Lerom in.

Dreamy

Berichten: 24070
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 05:33

Ik zie er Hegom in, zonder voorletter dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 05:38

Mijn brein maakt er Meqom, Megom, Heqom of inderdaad Hegom van. Leuke zoektocht! Hij past niet toevallig bij een van de boeken?

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 06:36

Ik zie ook Hegom.

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 06:56

Voorlaatste letter kan ook een a zijn ipv een o lijkt me.

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 06:58

Dreamy schreef:
Ik zie er Hegom in, zonder voorletter dus.


Ik ook

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:28

Benazir schreef:
Is die eerste letter geen hoofdletter i ? Daarna zie ik er Cerom of Lerom in.


Ik zie ook een hoofdletter i. Daarna Cegom denk ik

8nnemiek

Berichten: 43441
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:38

Ik heb familie die Lenoir heet, dat kan ik er met een beetje fantasie ook nog in zien :))
Maar ik gok ook op Hegom.
Ik hoop dat je er achter komt wie de tekenaar was!

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:59

Wat een mooie tekening!

Ik zie als eerste een M staan, lijntje in het midden zie ik van boven naar beneden en weer naar boven gaan. Dan een E. Dan een Q of G. Dan denk ik een O. Daarna zou het een M kunnen zijn maar ik denk dat er nog 2 letters staan. Laatste een N. Die er voor zou een beetje een uitgeschoten r kunnen zijn.

Kabayo

Berichten: 14077
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:09

Ik zie ook Hegom staan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:38

Menon/Menom zie ik erin :').

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:55

_San87_ schreef:
Menon/Menom zie ik erin :').


Zou ook nog kunnen, :D dan heeft de n na de e net iets een uitschieter. Menon is ook makkelijk terug te vinden als achternaam, alleen zit er hier wel veel ruimte tussen de o en de laatste n, dan klopt de m aan het eind meer, ook terug te vinden als achternaam.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 15:33

culaccino schreef:
Mijn brein maakt er Meqom, Megom, Heqom of inderdaad Hegom van. Leuke zoektocht! Hij past niet toevallig bij een van de boeken?

Geen ide. Ik ben niet erg close met mijn familie, deze is via mijn moeder bij mij geraakt. (Het is haar nonkel.)
Hij zat mooi ingepakt in rijstpapier en een stevige documenten map. Ik heb geen ide wat voor boeken het waren die hij gekocht heeft helaas..


Jis_ schreef:
Wat een mooie tekening!

Ik zie als eerste een M staan, lijntje in het midden zie ik van boven naar beneden en weer naar boven gaan. Dan een E. Dan een Q of G. Dan denk ik een O. Daarna zou het een M kunnen zijn maar ik denk dat er nog 2 letters staan. Laatste een N. Die er voor zou een beetje een uitgeschoten r kunnen zijn.

Dat vind ik dus ook. Vind de stijl zo mooi :+: daarom hoopte ik de artiest (en mogelijke meer werk.) te vinden, ga alle namen hier nog eens door de zoekmachine gooien..

Heb al geprobeerd om met het contrast van de foto te spelen maar helaas. De naam wil niet duidelijker worden.

Dan is er ook nog de grote kans dat dit ‘gewoon’ iemand was zoals bv ik... Die ik dus nooit ga terug vinden gezien ik wel zeker ben dat de tekening dateert van voor computers laat staan social media. Dus als de maker al ouder was toen deze tekening van hand naar hand ging...

En toch blijft iets me aanzetten om het uit te zoeken. Iemand heeft deze tekening enorm gewaardeerd gezien hoe ze beschermd was maar niet ingekaderd. Ik ben zelfs niet zo secuur met mijn eigen tekeningen. Mijn nonk heeft hem niet in die map gestoken overigens. Zo zat ie er bij.

Het in kaderen heb ik gedaan en ze staat op een plaats waar geen zon aan komt want het is geen UV werend glas.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-02-22 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:36

Je zou eens bij een museum langs kunnen gaan/navragen. Dat heeft mijn opa ook eens gedaan met een werk, dat bleek een ets van Rembrandt te zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 15:41

_San87_ schreef:
Je zou eens bij een museum langs kunnen gaan/navragen. Dat heeft mijn opa ook eens gedaan met een werk, dat bleek een ets van Rembrandt te zijn.

Ik had paardverzameld al eens geleide omdat het een paard betreft maar geloof niet dat die er iets mee gedaan hebben.
Ga ook eens achter jouw tip aan. Ik verwacht niet dat deze tekening daadwerkelijk financiëel waardevol is. Ik dacht eerder emotioneel. Maar navragen kan nooit kwaad. Het is iig een oude tekening die goed bewaard gebleven is doorheen de jaren. Mijn Nonk koopt veelal antieke/oude boeken dus het zou me verbazen als deze de afgelopen tien jaar ergens gemaakt is als ie tussen zo’n partij zat.

herr_balou
Berichten: 1463
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 15:45

Je kan proberen of het beter leesbaar is als je het van achter aanschijnt met bijvoorbeeld een felle ledzaklamp.

Jis_

Berichten: 11663
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:10

Je kunt nu online ook een foto van werk naar tussen kunst en kitsch sturen. Is het van een vrij bekende kunstenaar dan is de kans aanwezig dat je bericht krijgt van ze, kans is klein maar wie weet.

Wat bizar en gaaf San een Ets van Rembrandt :oo

Heb hier 2 werken van (vrij) bekende kunstenaars van de kringloop, is leuk om wat van terug te kunnen vinden dat online, ook werk waar ik nooit achter ga komen door wie het is gemaakt.

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:13

Herjon, Merjon? - ik zie duidelijk in die 'g' een 'j'.
Leuk werk! Altijd fijn, zo'n cadeautje.

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:38

Ik stuur je even een PB.

anca

Berichten: 1792
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 18:43


poetser

Berichten: 4314
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 19:00

Mooi werk!

Via de website https://artistssignatures.com/index.php kwam ik ook S Megoni tegen. Zou ook nog uit de handtekening te halen zijn. Helaas kon een korte zoektocht op Google mij niet wijzer maken wat voor kunstenaar hij/zij was/is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 19:31

Als ik op reverse image search zoek, kom ik deze stijl van paarden tekenen veel tegen uit de periode van halfweg de 18e eeuw. Nu denk ik niet dat deze tekening van dat tijdperk dateert dus mogelijk is het van iemand die die stijl heeft nagebootst?

Heb hem er eens uit gehaald en op mijn lightpad gelegd maar helaas wordt de handtekening daar echt niet duidelijker van. Met hem er uit te halen wel foto's kunnen maken zonder glas er voor. Ik vraag me af of het wel een origineel is en geen "nadruk" maar de handtekening is er wel absoluut op gezet want daarvan zie je aan de achterkant de "indrukking" zeg maar. Nu heb ik hier ook wel grafiet tekeningen waarvan je niet meer goed ziet of ze afgedrukt zijn of grafiet, zeker met die veegtechniek is het moeilijk te onderscheiden. Maar voor de liefhebbers wat detail foto's gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je wel goed dat die eerste leter toch een "M" lijkt te zijn.

Ik heb mijn leerkracht van vroeger benaderd van op school die kunst gaf. Ik weet dat zij kunstschool gedaan heeft en ook kunstgeschiedenis bestudeerd heeft. Ze is momenteel erg ziek maar wil me wel helpen met achterhalen van wie de handtekening is.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 20:58

En “mesjom” of “hesjom”?

Lynn_Nikita

Berichten: 25514
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VRAAG] wie kent deze kunstenaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:07

Als het eerste ook een M is, is die wel heel anders dan de laatste M.