[ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 18:09

let op!! dit is stof, daar trekt epoxy in en kan dus vlekken gaan geven. Kan je hier geen afdrukje van op papier van maken en dat in epoxy verwerken (of laten verwerken)

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:29

Ingevdh, dank je voor de tip.

Speurneusc, de hele stof moet toch doordrenkt worden van epoxy, zou dat nog steeds vlekken geven ? En nee, ik wil dit niet met een print laten doen, want het is een soort proefstuk voor een tafelblad met borduurwerk van 80x50, om te zien wat dat geeft met stof. :D Dus ik zal wellicht inderdaad “tafelbladbouwers” moeten contacteren om te vragen of ze het mogelijk achten.

ingvdh

Berichten: 6375
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 19:46

jokari schreef:
Ingevdh, dank je voor de tip.

Speurneusc, de hele stof moet toch doordrenkt worden van epoxy, zou dat nog steeds vlekken geven ? En nee, ik wil dit niet met een print laten doen, want het is een soort proefstuk voor een tafelblad met borduurwerk van 80x50, om te zien wat dat geeft met stof. :D Dus ik zal wellicht inderdaad “tafelbladbouwers” moeten contacteren om te vragen of ze het mogelijk achten.


Het bedrijf wat ik tipte heeft heel veel epoxy tafelbladen gemaakt :)*
Ze is eerlijk over de mogelijkheden maar ook onmogelijkheden. Als het niet mooi wordt zal ze het ook zeggen.

speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 22:42

jokari schreef:
Ingevdh, dank je voor de tip.

Speurneusc, de hele stof moet toch doordrenkt worden van epoxy, zou dat nog steeds vlekken geven ? En nee, ik wil dit niet met een print laten doen, want het is een soort proefstuk voor een tafelblad met borduurwerk van 80x50, om te zien wat dat geeft met stof. :D Dus ik zal wellicht inderdaad “tafelbladbouwers” moeten contacteren om te vragen of ze het mogelijk achten.


epoxy is een chemisch goedje, dus je donkere kleurstof kan uitlopen en je lichte kleurstof vlekken, en er kunnen wat vettige stukjes in zitten bv van je huid etc waardoor je verschil in kleur/opname epoxy gaat zien.. allemaal dingen die kunnen gebeuren en je niet kan voorspellen.

tafelblad bouwers doen dat over algemeen niet met stukjes stof maar met hout

en mogelijk is het zeker, maar of het wordt wat jij ervan verwacht..

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:25

Hmmm… ik zal mij nog maar verder inlezen. Ik vond intussen al dat ik de stof best kan voorbehandelen met iets dat het waterafstotend maakt. Dankjewel voor de info, hou ik zeker rekening mee.

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:34

Kun je niet testen met een gewoon stukje stof met verschillende kleurtjes om te zien wat het doet?

DubbelFun

Berichten: 88753
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:16

Wat een ontzettend mooie dingen heb ik langs zien komen in dit topic, heel knap gedaan!

@jokari: je kunt stof zeker met epoxy behandelen, al moet er dan wel iets onder om het een hard oppervlak te geven. Ik zie op youtube filmpjes van iemand die van spijkerstof hele tafels maakt (Blacktail Studio).

Zelf ben ik meer van de meubeltjes en heb ik een paar keer iets met epoxy gedaan, waarvan deze wel leuk geworden is :)

Het eindresultaat
Afbeelding

Detail
Afbeelding

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [ART] Epoxy/resin/giethars, meer mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 12:52

Ik ben idd fan van Blacktail Studio. :D

Leuk tafeltje !

Ik heb ondertussen heel wat info gelezen/gezien over hoe ik mijn stofje best kan voorbereiden dus dat ga ik eerst doen. Toevallig volgende week op vakantie naar Engeland dus wie weet kan in de “mod podge fabric” daar vinden, en anders bestel ik het gewoon online bij bol.com. :D