Het was een beetje een vreemd jaar.. met de coronamaatregelen die op en af zijn gegaan, maar tegelijkertijd was er door het wegvallen van andere hobby's tijdens de verschillende lockdowns meer tijd om te tekenen. Ik heb dan ook aardig wat gemaakt het afgelopen jaar (voor mijn doen dan haha).
Daarnaast werden er nog heel veel schetsen gemaakt, en natuurlijk nodeloos veel nieuwe tekenmaterialen aangeschaft. Potloden heb je nooit genoeg

Het jaar begon goed met een leuk konijn. Gemaakt op drafting film, dat is heel glad een beetje doorschijnend papier en je krijgt er met kleurpotloden mooi een 'fluffy' effect op, wat ik goed vond passen bij een zacht konijntje.

Daarna kwam Pepé een leuke en ondeugende jonge hond. Ik denk dat de gekleurde achtergronden mijn werk wel een beetje kenmerken, dus heerlijk om hier weer lekker los te kunnen gaan met veel kleur

Zwart en wit vind ik de meest uitdagende vachtkleuren om te tekenen. Laten die nou net balletwee terugkomen in het volgende portret.

Ik teken veel honden, maar dit jaar was ook een kattenjaar. Leuk, want hun pluizige vachten zijn weer heel anders om te tekenen dan die van een hond. Als eerste was Maud aan de beurt. De kattenvriendin van mijn beste vriendin.

En later kwam het portret van Kaz daarbij. Ook gemaakt met pastelpotloden

En deze twee grappige portretten, naar een idee van hun baasje

Het portret van dit vrolijke stel zond ik in voor de Bit en Paardverzameld cover competitie, het thema was 'Paard, passie en plezier'. Helaas kwam ik niet in de finale, maar het is heel leuk om mee te doen en te zien wat iedereen ervan maakt!

Paarden blijven toch een van mijn lievelingsonderwerpen. Dit was een wat kleiner werk, met pastelpotloden en -krijtjes op A5

Tussendoor vind ik het lekker om te experimenteren. Zo probeerde ik een nieuw soort papier uit met kleurpotloden (maar ik ben geen fan)

En kocht ik wateroplosbare wasco's die natuurlijk ook getest moesten worden (wel fan)

Ik werk meestal in kleur, voornamelijk met pastel en af en toe met kleurpotlood, maar het begon te kriebelen om weer eens in zwart-wit te werken. Voor de snorharen kocht ik speciaal een potje 'liquid white' en soort vloeibaar wit kleurpotlood en een ienieminie penseeltje om heel dunne lijntjes te kunnen maken... maar dat werkte niet echt

En dit kleine tekeningetje (A5-formaat) ligt nu op de tekentafel, ik moet nu nog wat inspiratie vinden voor de tak en de pootjes en dan lijkt het me leuk om nog meer van dit soort kleurrijke vogeltjes te tekenen. Gebruik je die felle kleuren tenminste ook nog eens

Als afsluiter nog een foto van mijn werkplekje en een klein overzicht van mij met mijn tekeningen.

Leuk dat je mijn tekeningen hebt bekeken en op naar een mooi en creatief 2022 voor iedereen!