Alweer bijna een jaar voorbij, de tijd vliegt! Dit jaar ben ik niet zo productief geweest als vorig jaar, maar ik mag toch zeggen dat ik best wat mooie/leuke werken gemaakt heb. Ik heb de linkjes naar de eventuele bijbehorende topics erbij gezet, daar staan foto's van verschillende tussenstappen, voor hen die het leuk vinden.
Ik begon dit jaar met een flamingo, de referentiefoto maakte ik zelf in Ouwehands dierenpark Rhenen.

Lekker veel oranje/roze tinten, de veren zijn leuk om te doen. Deze slaapkop staat, heel toepasselijk, op onze slaapkamer.
Tussendoor maakte ik nog een paar kleintjes, een beetje schetsen en uitproberen. 10 x 15 cm werkjes in grafiet met bladgoud:

Mijn volgende werk was een wat grotere, en wellicht wel bekendere op Bokt, gezien dit werk me de Bokt Kunstbokaal 2021 2D opleverde

Konik hangt in onze woonkamer.
Na Konik had ik zin in iets aparts. Iets dat je, naar mijn mening, niet zo vaak ziet. Van een dierentuin in Australië mocht ik hun referentiefoto gebruiken voor mijn volgende werk, Perry het Vogelbekdier

Ook Perry heeft een plekje in onze woonkamer. In een mooie houten standaard. En uiteraard geen Perry, zonder Doofenschmirtz

Ook maakte ik Scrat, Bunny Rabbit en Mr. Bigglesworth. Drie werkjes van formaat relatief grote boekenlegger (7,5 x 20 cm).

Ook deze drie hebben een plekje in ons huis. (Ja, ik ben zo eentje die haar eigen werken lekker overal neerzet/hangt

Ik besloot mee te doen aan de BIT x Paard Verzameld cover competitie. Het thema was 'paard, passie en plezier', van Bokker Leo mocht ik haar knappe paardje gebruiken en daar heb ik dit van gemaakt:

Deze keer een combinatie van kleurpotloden en bladkoper.
Na dit werk te hebben ingezonden, heb ik mezelf opnieuw gewaagd aan een wat groter werk. En wel een kerkuil op levensgroot formaat.

Voor dit werk heb ik gekozen voor een wat meer beige-kleurig papier, zodat het witte van de uil mooi naar voren komt en niet wegvalt in de witte achtergrond. De veren waren erg leuk om te doen, lekker veel details erin proppen

Voor een challenge van Paard Verzameld maakte ik een monochroom werk, monochroom betekent éénkleurig.

Ik koos voor een paarsig bruine kleur, een kleur die ik in mijn werk veel gebruik en erg mooi vind.
Inmiddels zit ik al weer een poosje in een tekendip... Combinatie van veel werken, korte en donkere dagen, heel druk zijn met niks en naast vermoeidheid een compleet gebrek aan inspiratie. Toch kreeg ik begin deze maand All is calm uit de vingers.

Dit werk is iets anders dan mijn normale werken. Ik heb bewust gekozen voor een deels gedetailleerd, deels suggestieve opzet, waarbij ik het belangrijk vond dat de uitstraling van het paard meteen in het oog springt.
Tevens ben ik nog bezig met een gigantisch werk. Dit werk ben ik in september al begonnen en ik ben denk ik op ca 1/3 van het gehele plaatje. Helaas zorgt mijn dipje ervoor dat ik er tot op heden nog niet verder mee ben gegaan. Maar omdat de tekening van dit leuke stiertje in dit jaar gestart is, mag hij nog mee in het overzicht voor dit jaar.

Ik hoop dat ik volgend jaar, als alles weer wat meer gekalmeerd is, de dagen weer wat langer worden en de inspiratie terug komt, weer verder te werken aan deze stoere man.
Bedankt voor het kijken en op naar een mooi volgend jaar