het is inmiddels alweer vier jaar geleden dat Eclair is ingeslapen (12-12-2017) en sinds die tijd heb ik een pluk manen liggen en een vlecht van de staart. Hier wilde ik zeker wat mee gaan doen, maar bij alles wat ik kon vinden op internet had ik zoiets van ''Mooi, maar niet iets voor mij''. Ik ben niet zo'n fan van zilver en ook vind ik het niet zo mooi als je van een kilometer afstand kan zeggen ''he, dat is paardenhaar!'' Nou ja, het ligt er nog wel even, het heeft geen haast.
Nu was het toeval dat een collega van mij vertelde dat hij houten ringen maakt op bestelling en mijn interesse was gewekt. Want, kan dat ook met paardenhaar? Op google zag ik wel wat voorbeelden, maar ook daar werd ik niet zo heel erg blij van

De houtsoort die ik heb gekozen is bruin ivory, dit komt in de buurt van Eclair zijn vachtkleur. Maar hij werkt met veel meer hout soorten en de keuze was wel erg lastig... Ik vind het enorm tof dat als je weet dat het zwart, paarden haar is je het kan zien maar als je het niet weet, je het ook niet zo 123 ziet. Voor het onderhoud krijg je een flesje olie en er zijn instructies bij met de do's en dont's.

Deze foto heeft hij op zijn facebook pagina gezet

Foto die ik met mijn telefoon in het bos gemaakt heb.
Ik heb toestemming van de desbetreffende maker van ringman.nl om de ring op bokt te plaatsen.