Ik beleef er vooral plezier aan om iets zo goed mogelijk te maken, dus leerde ik zo snel mogelijk de fiador knoop en betere knopen voor in het halster zelf om een zo gebalanceerd mogelijk touwhalster te kunnen maken. Wat natuurlijk wat brengt in het draagcomfort en het gebruiksgemak.
Maar het bleef een beetje kriebelen om nieuwe dingen te ontwikkelen om echt ook wat anders te hebben dan wat er al was. Vanuit het hondenbanden maken leerde ik veel verschillende knopen kennen en de uitgebreide patronen kwam ik eigenlijk nooit tegen bij de touwhalsters, dus met een eigenwijze instelling en een beetje geduld heb ik nu 9 van die patronen vertaald naar een touwhalsterneusband.
Gemaakt van wat luxer touw en met een beetje meer investering qua tijd, maar dan heb je ook wat

Ondertussen heb ik dus een leuke collectie liggen voor mijn huidige pony's, mijn veulen en het veulen dat we hopelijk in maart mogen verwelkomen (ook lekker op de groei, dus helaas kan ik nog niet alles laten zien op de pony).
Ik ben er erg wijs mee, dus ik dacht ik deel ze eens hier op bokt.
Ik ben begonnen met 4 patronen in dezelfde kleur, de 'smurfenset' voor mijn (te) gekke kudde

1 is er nog te klein om hem al te dragen en de ander nog niet eens geboren

Na dit experiment was het hek van de dam en ben ik verder gaan experimenteren. Daar zijn deze knutsels uit ontstaan:

De gewone neusbanden zal ik ook echt nog wel gebruiken, soms wil je uiteraard ook een wat dunnere neusband voor het grondwerken. Maar ik verwacht dat ik ook lekker bezig blijf met deze maken, ze hebben wel iets speciaals zo.
Om onze kleine gup niet uit te sluiten, voor een veulenhoofdje is een simpelere neusband breed genoeg.... maar ik hoop dat ze later in bovenstaande halsters kan gaan schitteren.