Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!
Kaatastrof schreef:Echt super mooi weer.

Ze zijn haast niet te vinden online dus er zou zeker animo voor zijn denk ik moest je er handig genoeg in geraken om er meerdere te maken.

Ja ze zijn inderdaad dun gezaaid, voorlopig ga ik dat idee even aan de kant schuiven nog, er zitten namelijk heel wat uren werk in en de materialen zijn ook niet voor te zeggen goedkoop aangezien ik echt graag een klein bedrijfje wou steunen die in India het werk ook met de hand doen en niet met chemische brol de stof behandelen.
Mocht er toch genoeg interesse zijn uiteindelijk is het wel te overwegen maar zal het wel een prijskaartje hebben dat wat hoger ligt dan de massaproductie zadeldoeken
Kaplaars schreef:Wat heb je dat prachtig gemaakt! Wat knap dat je hem én mooi, maar ook functioneel hebt kunnen maken door die dikke padding.
Je ziet de hoeveelheid werk er echt wel aan af, prachtig!!
Ja de padding was wel een uitdaging, ik wou het ook niet te dun hebben maar wel dun genoeg om eventueel een extra dunne pad als bescherming eronder te leggen.
Blijheid schreef:Heel gaaf! Echt mooi

Vind de doorsteek voor de singel ook slim!
Ik ben wel benieuwd hoe de onderkant zich gaat houden in gebruik, vooral omdat je beugel op dezelfde lengte zit. Hoop dat dat mooi blijft met rijden.
Aan de doorsteek voor de singel ben ik nu nog een extra versteviging aan het maken wel, omdat ik die naad met de hand heb dichtgeniaaid en mijn stikmachine al de lagen niet aan kon.
De onderkant is inderdaad wel een iets gevoeliger punt met de beugels (ook omdat ik niet al te groot ben, maar als een ruiter met langere benen ermee zou rijden is dat wel helemaal weg.) Ik ga wel eens zoeken of ik er niet over kan maken voor de stijgbeugelriemen dat deze niet steeds tegen de stof liggen.
Kaka schreef:Blijheid schreef:Ik ben benieuwd hoe het zich gaat houden in gebruik, vooral omdat je beugel op dezelfde lengte zit als de onderzijde van het dek. Hoop dat dat mooi blijft met rijden.
Allereerst: hij is prachtig! Mooi ontwerp
Maar een praktische noot: ben je niet bang dat het schuren van je been en de singel voor extra slijtage zorgt? Waarbij de extra stof tussen de singel misschien ook nog schuurt tegen de huid van je paard. Ik zou minder stof doen op de plek van singel en been.
Dankjewel! Ja daar ben ik nog wat over aan het nadenken zoals ik hierboven al schreef, wat ook nog een optie is is om 1 schildje onderaan weg te laten maar dat is iets wat ik nog wat ga testen met rijden.
Mariett schreef:Hij is echt prachtig geworden! Die stempels zijn ook echt ontzettend tof, nu wil ik ook zulke stempels

Haha,ze zijn wel niet goedkoop, deze zijn met de hand uitgesneden in houten blokken in India, ik heb ze ook niet thuis ofzo, die liggen bij het bedrijfje in hun atelier voor toekomstige zadeldoeken die ik zou kunnen laten drukken.