8nnemiek schreef:Wat je eventueel nog kan proberen is het carbonpapier van tevoren even over een oude doek wrijven, zodat het wat minder afgeeft. Ik gebruikte mijn vellen tig keer totdat er echt niets meer vanaf kwam. Als ze wat vaker gebruikt zijn geven ze ook minder af, maar de lijnen blijven prima zichtbaar.
Goede tip, ga ik ook proberen! 
Ibbel schreef:Leo schreef:
Ga ik opzoeken!
Wel heel kort/licht wat stipjes zetten, niet meer. Calceerpapier is vettig en brandt niet zo snel, maar kán wel in de fik vliegen natuurlijk

Goed om rekening mee te houden zo aan de keukentafel 
Solleke_Noah schreef:Ik doe ook veel aan pyrografie en teken het gewoon uit de losse pols op het hout, dus zonder overzetten.
Inderdaad ook maar heel licht wat schetslijntjes en dan direct met de brander wat je wilt tekenen, omdat het potlood inderdaad moeilijk van het hout af gaat. Is dat een optie? Voor mij werkt dat het beste.
Dat is natuurlijk ook zeker het proberen waard. Ik heb gister de tekst uiteindelijk inderdaad uit de losse pols gebrand, ik heb gelukkig een redelijk vaste hand dus dat ging wel. Het zal dan mogelijk alleen wat plaatjes hout kosten als het fout gaat
blijft wel dat ik het liefst teken op papier en daarna over zet, maar het is zeker het proberen waard. Het is ook een stukje durven en doen natuurlijk 
Bedankt voor de tips zover!!