[ART]Resin tags/sleutelhangers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

[ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-21 23:11

Sinds een tijdje ben ik bezig met resin gieten en ik vind het vooral heel erg leuk om er honden tags mee te maken!

Ik vind het zooo interessant hoe resin en alcohol inkten met elkaar reageren, kan er echt uren mee bezig zijn haha. Van de week heb ik er een aantal op de foto gezet en ik ben best wel trots op het eindresultaat! Sommige zijn nog een beetje bubbelig, daar moet ik nog wel wat beter aan werken :))

1. Dit was een van de eerste die ik goot met de nieuwe resin die ik had gekocht, hele erge fijne resin maar nog wel wat bubbels.
Afbeelding

2. Groen/rood
Afbeelding

3. Deze is een beetje oranje/wit met een klein glinstertje erin van koperkleurig poeder.
Afbeelding

4. Vast voor morgen, met een kroontje voor koningsdag **\O/**
Afbeelding

5. Purple Galaxy <3
Afbeelding

6. For luck!
Afbeelding

7. Space bouquet nummer 1 :D
Afbeelding

8. Roze/goudfolie ruit
Afbeelding

9. Paarse bloem met kleine flintertjes goudfolie
Afbeelding

10. Doorzichtig met takjes
Afbeelding

11. Space Bouquet nummer 2
Afbeelding

12. Strikje met goudfolie voor m’n eigen prinses :') haar naam en mijn telefoonnummer staan op de achterkant.
Afbeelding

13. Skullie
Afbeelding

14. Deze is geel/groen/blauw met rosegouden folie
Afbeelding

15. De achterkant van de tag “Skullie”, met Otje’s naam erop.
Afbeelding

Sinds kort heb ik een plotter dus ben nu ook aan het experimenteren met vormen uitsnijden zodat ik die ook weer in de resin kan gieten, en natuurlijk met namen en telefoonnummers achterop de tags :D

Overigens zijn ze natuurlijk ook leuk te gebruiken als sleutelhanger, of aan een tas of ketting.

Ik vind resin gieten echt super rustgevend om te doen, probeer de kleuren een beetje te sturen enzo.
Pluk nu ook regelmatig wat bloemetjes om te drogen zodat ik die ook weer erin kan gieten. Binnenkort komen er op het balkon wat bakken met kleine bloemetjes erin zodat ik zelf bloemen kan kweken om te drogen :P

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:22

Oh wauw, wat tof! Vooral foto 10 en 11 zijn mijn favoriet <3 Het is dat ik helaas geen hond heb, maar anders zou ik er ook eentje willen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:29

Wat een gave dingen maak je! Vooral de eerste, 9, 10 en 14 vind ik vet! De bubbels in sommige hangers vind ik nog best wat hebben. :D

Als je nog materiaal zoekt: mijn twee vogels (groene catharina’s) zijn momenteel in de rui en ik spaar zoveel mogelijk veertjes op om er in de toekomst wat creatiefs mee te gaan doen, maar als je er een paar wilt, kan ik er wel een paar naar je opsturen!

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:32

Kende dit biet, wat leuk! Heb je ook wat foto's van het proces?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:49

Heel mooi, 2, 5, 10 en 14 zijn mijn favorieten. Is wel een kostbare hobby of niet? :P

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 00:08

Wat een leuke reacties al! <3
@Danielle ze zijn ook leuk aan sleutelbos of tas ofzo hoor :D :P

@Mkango ik heb zelf ook parkieten (grasjes) en veertjes zijn heel leuk om te gieten, ze worden een soort doorzichtig! Zou tof zijn als je er een paar op wil sturen <3 stuur me anders even een PBtje, fix ik een postzegel code :D

@Ruitje nee niet echt van het proces zelf, dat is opzich niet zo heel interessant hoor. Resin mengen, in de vorm gieten en dan kleurtjes erin.

Hier zijn de kleuren nog bezig met in elkaar overlopen
Afbeelding

En hier zitten er nog 2 in de mallen en zijn er 2 overstroomd :+
Afbeelding

Maak ze ook wel eens met portretjes! <3 wil er meer mee gaan experimenteren om ieniemienie schilderijtjes erin te gaan maken, lijkt me zo leuk haha.

En zonder m’n plotter zou ik de namen of van die kleine afbeeldingen als dat schedeltje ook niet zo strak kunnen maken hoor!

Afbeelding


@Denise volgens mij bestaan er geen goedkope creatieve hobby’s _O- opzich valt het me nog mee, er gaat natuurlijk niet zo heel veel resin in die malletjes. En de bloemetjes droog ik nu ook zelf, wat ook wel scheelt. Ik heb me er maar bij neergelegd dat creatief zijn helaas geld kost. Ik heb aan de kunstacademie gestudeerd en elk project was weer een enorme hap uit m’n portemonnee :+

Maak ze ook met portretjes!
Afbeelding

Amber_anne

Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-04-18

Re: [ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 00:37

Ik vind foto een echt super leuk met die belletjes erin
Is het sterk materiaal of beschadigd het snel

Ik ben ook benieuwd wat zoiets zou kosten

Lukasje
Berichten: 11319
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 01:43

Maar die koperen rand, die koop je toch ook? En hoe gaat dat dan om de hars erin te gieten, want dat is toch anders dan in een mal ?
En de gaatjes, boor je die achteraf of voorzie je bij het gieten al meteen een gaatje?
En de tekst met de plotter, hoe gaat dat in zijn werk?

Superinteressant! Ik wil nog meer van je werk zien!

Telpeva

Berichten: 14766
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:37

Wat mooi! <3

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: [ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 09:56

Lukasje, de gaatjes zitten al in de mal. Het is een uitstekend puntje.
Afbeelding.
Resin is echt onwijs leuk spul, maar wel prijzig.

Ts, laat je luchtdrogen of gebruik je een uv lamp?

Danielleeee_
Berichten: 3179
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:40

Warboel schreef:
Wat een leuke reacties al! <3
@Danielle ze zijn ook leuk aan sleutelbos of tas ofzo hoor :D :P

Aan mijn vorige reactie te zien was het bedtijd en sliep ik half :') :+ Want ik weet niet waarom ik meteen aan honden moest denken, hahaha!

Verkoop je ze ook al? Want ik wil er misschien wel eentje aan mijn sleutelbos :D

Edit: Ooh ik zie nu de cactusjes! Heel leuk!
En ik heb twee vogeltjes en ik zie dat je hun veertjes ook kunt verwerken in resin. Dat zou bijzonder zijn <3

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 12:57

Amber_anne schreef:
Ik vind foto een echt super leuk met die belletjes erin
Is het sterk materiaal of beschadigd het snel

Ik ben ook benieuwd wat zoiets zou kosten


Het is sterk materiaal hoor! Het kan natuurlijk wel een beetje krassen maar voor Ot heb ik resintags die al een jaar in gebruik zijn en er nog prima uitzien! Ze zijn ook makkelijk weer op te poetsen met wat water als ze vies zijn.


Lukasje schreef:
Maar die koperen rand, die koop je toch ook? En hoe gaat dat dan om de hars erin te gieten, want dat is toch anders dan in een mal ?
En de gaatjes, boor je die achteraf of voorzie je bij het gieten al meteen een gaatje?
En de tekst met de plotter, hoe gaat dat in zijn werk?

Superinteressant! Ik wil nog meer van je werk zien!


Die open bezels koop ik los in, die zijn niet zo duur. Ik doe er tape achter, dan kan je er gewoon in gieten.
De gaatjes zitten inderdaad al in de mal, alleen die “for luck” uit de openingspost heb ik achteraf geboord met een handboortje!
Ik plaats ook wel veel op instagram, ook illustraties die ik maak; Studio Davesmade


ClaudiaHS schreef:
Lukasje, de gaatjes zitten al in de mal. Het is een uitstekend puntje.
[ [url=m/6p03PM.jpg]Afbeelding[/url] ].
Resin is echt onwijs leuk spul, maar wel prijzig.

Ts, laat je luchtdrogen of gebruik je een uv lamp?


Luchtdrogen, UV lamp resin is kwalitatief vaak wel echt veel minder en blijft vaak ook een beetje plakkerig.


Danielleeee_ schreef:
Warboel schreef:
Wat een leuke reacties al! <3
@Danielle ze zijn ook leuk aan sleutelbos of tas ofzo hoor :D :P

Aan mijn vorige reactie te zien was het bedtijd en sliep ik half :') :+ Want ik weet niet waarom ik meteen aan honden moest denken, hahaha!

Verkoop je ze ook al? Want ik wil er misschien wel eentje aan mijn sleutelbos :D

Edit: Ooh ik zie nu de cactusjes! Heel leuk!
En ik heb twee vogeltjes en ik zie dat je hun veertjes ook kunt verwerken in resin. Dat zou bijzonder zijn <3


Ja kan zeker! Ik ga nog even wat meer testjes maken met veertjes van m’n eigen vogeltjes! En de cactusjes zijn ook echt heel lief <3 zijn ijsblok vormpjes haha.

——

Ik verkoop ze inderdaad ook, ze zijn zo’n €10,- per stuk! Als je interesse hebt mag je me altijd een PB sturen <3
Vandaag heb ik niet zo heel veel tijd maar ik zal binnenkort even wat foto’s maken van het proces, ook wat de plotter betreft. Superleuk jullie reacties! <3

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 19:03

Heb nog een nieuwe complete hanger gemaakt!
Met teken tangetje en belletjes (mijn hond is zo lichtvoetig, met zo’n belletje hoor ik altijd waar ze is :D ), een tag met naam en telefoonnummer en een blaadje + hangertje voor de sier :P aan een regenboog schelpen sleutelhangertje.

Deze is voor aan een tuig trouwens, voor een halsband is deze te groot. Slaat die steeds in het gezicht ben ik bang :=

Afbeelding

Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 19:29

Leuk zeg! Misschien een tip, je kan een brander gebruiken om de luchtbelletjes uit je werkjes te krijgen. :)

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [ART]Resin tags/sleutelhangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-21 22:37

Thanks voor de tip! Ik gebruik nu een aansteker en een hete föhn (niet om je haren mee te drogen maar om aquarel en ecoline mee te drogen :P ) dat werkt ook wel goed!