[VRAAG] Waar goede stoffen voor naaimachine kopen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

[VRAAG] Waar goede stoffen voor naaimachine kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 13:54

Hoi Bokkers!

Sinds een tijdje ben ik een beetje aan het werken met een naaimachine. Gewoon als hobby, heb nu al een paar rokjes en wat kleine dingetjes als een theemuts, pannenlappen etc. gemaakt.

De stof voor de rokjes heb ik gekocht bij een stoffenwinkel in de buurt. Op de markt hier is helaas niets meer qua non-food te vinden. Nu ben ik daarbij ook zelf bezig met duurzaamheid/eerlijke kleding, maar helaas kan ik op internet alleen stoffen vinden die vervolgens voor >€20/meter over de toonbank gaan. Dit wordt voor mij als student toch erg gek.

Nu mijn vraag: waar kopen jullie mooie en goede, maar niet al te dure stoffen om mee te werken? (En pluspunt: als duurzaamheid en eerlijkheid ook nog een rol speelt?)

Ik hoor het graag!

Groetjes:)

Mri

Berichten: 15327
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [VRAAG] Waar goede stoffen voor naaimachine kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:24

Ik naai vooral met tricots en koop ze bij www.naaiplezier.nl Voordeel: gaat per 10 cm
Op www.stoffentijd.nl heb ik ook wel eens gekocht, maar die hebben een minmale afname van 50 cm, en dan per 25 cm omhoog. Wat vaak net weer een 15 cm te veel is voor mijn naaiprojecten (broekjes/shirtjes voor dochters).

Ik ben echt heel erg te spreken over stoffentijd. En eerlijk is eerlijk, de winkel 2 dorpen verderop is meestal ook een euro of 3 per meter duurder dan stoffentijd en heeft heel wat minder keuze.

Quanneh

Berichten: 1575
Geregistreerd: 01-03-14

Re: [VRAAG] Waar goede stoffen voor naaimachine kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 19:41

Dank voor je antwoord! Zie ook al wel veel keuze staan op die site's inderdaad.

Meer mensen die ervaringen willen delen?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [VRAAG] Waar goede stoffen voor naaimachine kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 19:47