[ART] DIY dromenvangers

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima2Donna

Berichten: 862
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

[ART] DIY dromenvangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 14:48

Omdat ik afgelopen week mijn oude hobby weer heb opgepakt leek het me leuk om deze te delen op bokt :D

Een paar jaar terug ben ik begonnen met mijn eerste dromenvangers. Ik ontwikkelde een soort techniek en daar kwamen deze uit, die nu boven mijn bed hangen.

Afbeelding

De blauwe heb ik bij een hele goede vriendin gemaakt en daar is de liefde een beetje begonnen. Vervolgens kwam de paarse en toen dacht ik, laat ik er nog een grotere bij maken en ze dan van groot naar klein hangen :')

Een tijd daarna kreeg ik mijn pony, en kon ik een dromenvanger voor aan mijn kastje op stal maken. Nu is meteen duidelijk welk kastje van mij is, en het wordt er wat vrolijker van. Hij is wel aan wat reparatie toe maar dat vergeet ik steeds.

Afbeelding

Volgens mij heb ik toen zo'n 2 jaar niks meer gemaakt, tot ik vorig jaar ineens zin had om een hele grote te maken voor mijn moeders verjaardag of moederdag (weet niet meer welke, ligt een week uit elkaar) omdat zij het altijd zo leuk vindt als ik iets creatiefs maak. Ik ben er niet helemaal tevreden mee en kan m'n vinger er nog altijd niet op leggen waar dat nou aan ligt, maar zij is er blij mee en dat is wat telt :o

Afbeelding

Een paar maanden later ging ik op kamers en daar wilde ik natuurlijk ook een dromenvanger boven mijn bed. Ik had een aantal groene spullen dus ik vond het wel mooi passen om er een groene dromenvanger bij te maken. Ook deze vind ik uiteindelijk niet geweldig geworden, maar dat komt denk ik ook omdat ik geen goede veertjes kon vinden.
(ALLES maak ik met dingen die we al in huis hebben! Ik heb nog niks gekocht voor dit project behalve aluminium draad)

Afbeelding

En toen vorige week verveelde ik me best wel en zocht iets om te doen. Juist, ik ging weer verder! Ik ontwikkelde mijn stijl nog wat meer en heb een paarse en blauwe gemaakt die vrij vergelijkbaar zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Ze hangen mooi naast elkaar nu :D

Afbeelding


Vandaag heb ik een gele afgemaakt met veertjes die ik toevallig nog ergens in een kast vond. Deze ga ik weer aan mijn moeder geven met moederdag of haar verjaardag :+:
Het was een heel gepruts, want ik wilde de binnenkant anders doen maar ik heb alles echt 8 keer uit elkaar gehaald omdat het niet mooi was. Het is nu een soort ster geworden maar ik denk dat ik het toch bij mijn normale stijl houd de volgende keer :+

Afbeelding


Op de planning staat nu nog een mooie grotere+kleine in dezelfde kleur met volle veren, maar daar ga ik eerst nieuwe veren voor bestellen want ik heb alleen kleintjes.
Hopelijk vinden jullie ze een beetje leuk en heb ik de dag wat op kunnen fleuren met vrolijke kleurtjes! :)

Prima2Donna

Berichten: 862
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [ART] DIY dromenvangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 10:54

Vergeet niet een leuke reactie achter te laten als je ze mooi vindt :)

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [ART] DIY dromenvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:28

Wat een leuke hobby!
Ik heb tig jaren geleden eens een droomvanger gemaakt, dat was toen een tijdje helemaal in :)) Met veertjes van mijn eigen tamme kipje, dus dat ding heb ik nog steeds en is me best dierbaar.

Prima2Donna

Berichten: 862
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [ART] DIY dromenvangers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 12:52

Oh dat lijkt me echt geweldig, om er een te maken met veren van een eigen dier! Heb je een foto?