Het spelen met licht en donker, reliëf, enz. en dan in combinatie met kleur. Ik vind het een fantastische uitdaging!
Ik heb er nog geen naam voor. Meestal ontstaat dat ergens gaandeweg in mijn hoofd, dus zal vast halverwege een keer oppoppen.
Ik was wederom te laat met een foto maken van de 1e schets en was al enthousiast met pen begonnen toen ik bedacht dat ik die foto nog moest maken.

Het centrum.

Het formaat is 30x30 cm en ik ben gaan werken vanuit een 16-verdeling.

Het idee is een soort doorkijk door ramen.

Met omgeslagen hoeken. Dit is de totale 'kleurplaat'. Zoals jullie zien moet ik nog wat werken aan mijn vaste hand. Maar ik weiger om voor elk recht lijntje een liniaal te pakken of voor elke cirkel een passer. Het mag ook wel een beetje handwerk zijn, maar wel een werkpunt. Combinatie van mijn werkplek (ik teken het liefst op de bank met een kat op schoot), spiraal van mijn tekenblok (maar wel weer handig vanwege de werkplek) en niet altijd een retestrakke vaste hand.

En dat moet dus transformeren van 2D naar 3D door het gebruik van licht en schaduw waardoor je diepte creëert. Ik ben er nog niet helemaal uit met wat voor kleuren ik wil werken. Ik neig momenteel naar de primaire kleuren blauw en rood (in verschillende tinten). Maar ik krijg er nog een beetje teveel het Nederlandse vlag gevoel bij, dus ik ben gewoon begonnen met grafiet en dan komt het idee vast ook gaandeweg boven. Zo werkt dat meestal in mijn brein

Of misschien toch weer die sterrenhemel, alsof je door het raam naar buiten kijkt....