Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 06-04-25 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Kuggur
Geplaatst: 02-03-21 20:39
Ja ik heb een tip over het "vinden" van je eigen stijl; ga er niet naar op zoek. Klinkt misschien als een vage oosterse wijsheid, maar ik meen het serieus. Je stijl ontwikkelt zich vanzelf terwijl je leert tekenen of schilderen wat je interesseert. Het is niet iets waar je je specifiek zorgen over hoeft te maken.
mar_fay
Geplaatst: 02-03-21 20:44
Eens met Kuggur. Gewoon lekker doen en genieten van wat je doet! Ik weet nog steeds niet wat “mijn” stijl is en toch herkennen mensen mijn hand in mijn schilderijen, dus ergens heb ik er toch een ontdekt . Dat geldt voor meer kunstenaars/kunstenaressen.
Ziet er uit als een goed begin! In je schilderij mis ik de pupillen, is dat een bewuste keuze? Qua diepte kun je op zoek gaan naar verschillende manieren om schaduw aan te brengen - Verschillende tinten (donker)blauw, rood, aubergine en groen zijn mijn meest gebruikte kleuren daarvoor. Je zou ook eens kunnen proberen om zoveel mogelijk kleuren te gebruiken, of juist een beperkt aantal (alleen primaire, bijvoorbeeld). Daar leer je ontzettend veel van