[FOTO]Eindelijk lente!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

[FOTO]Eindelijk lente!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 18:02

Mijn camera is de beste manier voor mij om de wereld te veranderen in eentje die ik graag zou willen zien. En ik wilde nu dus heel graag iets liefs maken, iets breekbaars, iets aaibaars. Iets waar ik even behoefte aan had. En sneeuwklokjes zijn het perfecte onderwerp.

Meestal zijn mijn foto's kleurrijk en contrastrijk, deze set is anders! Ik heb in totaal een paar uur in de berm en in het park op mijn buik gelegen met een eigen gemaakte diffuser (van een boterhamzakje :') ). Alle foto's zijn uit de hand geschoten en ik heb er niet veel aan hoeven bewerken, het zachte is is echt met de camera geschoten.

Allemaal gemaakt mijn mijn oude vertrouwde Nikon D750 en Nikkor 105mm macrolens. ISO in alle gevallen 100, diafragma wisselend tussen de F3.5 en F4, sluitertijd niet langzamer dan 1/30 ste van een seconde (langzamer kan ik niet uit de hand schieten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Re: [FOTO]Eindelijk lente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:11

Fijn zeg!
Mooie kleuren, heel zacht. Echt lente inderdaad.
Ik vind de 3e foto net iets minder dan de rest als ik eerlijk ben, de andere 4 vind ik echt tof.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 20:33

Dankjewel voor je fijne comment! Ik ben voor mijn doen behoorlijk buiten mijn comfort zone gestapt, al ben ik wel heel blij met het eindresultaat. Grappig dat je de 3de foto minder vindt, die vind ik namelijk juists wel heel aaibaar. Maar misschien komt het omdat hij wat meer close up is en behoorlijk zacht. Persoonlijk is de eerste foto de beste, die vind ik zelf het fijnste om naar te kijken. Maar zelfs dat veranderd per dag >;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:38

Ik vind 4 het mooiste. Daar zit meer scherpte in daardoor valt mijn oog sneller op het bloempje en is de achtergrond toch nog mooi zacht.

Annefleur200

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:50

Oh ik vind ze echt fantastisch <3 heel mooi

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:00

Wow, wat mooi zeg! Net alsof het geschilderd is..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 11:54

Dankjulliewel, jullie zijn lief!

Art_Ificious schreef:
Ik vind 4 het mooiste. Daar zit meer scherpte in daardoor valt mijn oog sneller op het bloempje en is de achtergrond toch nog mooi zacht.

Jij hebt dezelfde favoriet als mijn moeder. Die vindt die ook het mooiste, gevolgd door nummer 1. Bij mij wisselt de favoriet per dag *D

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:39

Wat een ongelooflijk leuke foto's! Ik vind ze eigenlijk zelfs lijken op schilderijtjes! Wat knap dat je dat zo uit je camera krijgt.

Voor mij is 4 dan precies de vreemde eend in de bijt want daar heb ik dat schilderij gevoel minder bij omdat hij zo 'niet flou' is. 2 is mijn favoriet want daar vind ik dat flou effect met het groene van het plantje en de gelige achtergrond helemaal geslaagd en ik heb een ontzettend lente gevoel hierbij!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 15:09

The_Cat schreef:
Wat een ongelooflijk leuke foto's! Ik vind ze eigenlijk zelfs lijken op schilderijtjes! Wat knap dat je dat zo uit je camera krijgt.

Voor mij is 4 dan precies de vreemde eend in de bijt want daar heb ik dat schilderij gevoel minder bij omdat hij zo 'niet flou' is. 2 is mijn favoriet want daar vind ik dat flou effect met het groene van het plantje en de gelige achtergrond helemaal geslaagd en ik heb een ontzettend lente gevoel hierbij!

Dankjewel voor je fijne feedback! Ik vind het leuk om te lezen dat iedereen anders tegen de foto’s aankijkt. Bij mij wisselt het nog iedere dag welke mijn voorkeur heeft.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:12

Ik vind nummer 3 iets heel liefs hebben, <3 zachte tedere kleuren ook.alsof het een schilderij is. Gevolgd door nummer 5 die hier het gevoel geeft alsof die op wacht staat en de boel,in de gaten houdt. Zoals die beveiligingscameras op lantaarnpalen :+