Ik zou graag een stuk lycra stof willen beschilderen met een witte verf. Heeft iemand een idee welke verf, verfstift etc. ik hier het beste voor kan gebruiken? Het moet watervast zijn.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 26-02-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Tag in titel gezet
Moet het stretchy blijven? Ik denk dat het eenvoudiger is om een witte lycra te nemen en de delen die zwart moeten worden zwart te maken. Een (dekkend) wit op een zwarte stof gaat niet lukken, tenzij je er een hele dikke koek verf op gaat smeren. Die gaat dan weer barsten als de stof moet rekken.
Telpeva
Moderator Algemeen
Geplaatst: 26-02-21 21:03
Nee geen ervaring, niet met lycra. Vroeger als kind wel eens katoenen shirts ermee gepimpt, maar wat ik mij daarvan kan herinneren was dat die kleuren nooit echt helemaal 100% dekkend werden, dus nooit volledig wit (lees: het zag er nooit strak en professioneel uit).
Waar ik ook nog aan moest denken is flexfolie, dat is een soort plastic vel waar je zelf je ontwerp uit moet knippen of snijden, dat kan je dan vast maken aan een kledingstuk dmv strijken. Dan heb je wel volledig egaal wit, maar voor een stretch stof is dat ook niet ideaal want dat kan bijvoorbeeld scheuren en breken, de lijmlaag kan door het bewegen los laten. Mocht je dit overwegen dan kan je het beste eerst even controleren of je het kledingstuk heet kan strijken, als dat niet kan dan valt deze optie sowieso al af.
Als het voor 1 malig gebruik is zou ik het item aantrekken (want dan heb je de juiste spanning op de stof) en dan met acryl aan de gang. Maar dat houd niet als het meerdere keren gebruikt word. Anders is wit op zwart gewoon niet echt te doen als je ook de stretch wilt behouden. Tenzij je met bleekmiddel gaat schilderen maar dan word het wrs meer roze en de randen niet echt strak.