[FOTO] Sneeuwlandschap in zwart wit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

[FOTO] Sneeuwlandschap in zwart wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 12:16

Mijn sneeuwwandeling vast gelegd vandaag. Ik wou heel graag eens zwart wit proberen, alle feedback welkom :D

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Muurp

Re: [FOTO] Sneeuwlandschap in zwart wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:23

Mooi hoor!
Foto 2 en 6 vind ik het mooist!
Bij foto 5 mag het wit er voor mij meer uit springen, het is nu meer grijs.

Vind ze alleen in het algemeen wat te hard in de zwarttinten, doordat er nogal veel zwart is worden de foto's voor mijn gevoel erg druk := Weet niet zo goed waar ik moet kijken.

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:54

Ik sluit me aan bij Muurp wat betreft het zwart/drukte.

Ik vind sneeuw normaal super rustgevend om naar te kijken, maar door het hoge contrast krijg ik een druk gevoel bij de foto's en springen sommige details juist net niet op de goede manier naar voren.

Dus ik zou bij de nabewerking nog eens goed kijken naar de details. Bij de foto van het beekje/de sloot bijvoorbeeld zou het qua compositie denk ik mooier zijn als het beekje/de sloot precies in het midden van de foto "ontspringt".

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 13:02

Ah ja, ik begrijp wat jullie zeggen. Ik wou proberen om geen fletse Zwart/Wit foto's te maken, want daar hou ik zelf zo niet van,dus ik had eerst de kleuren heel fel gezet voor ik hem omvormde naar Zwart wit. Maar misschien inderdaad iets te zwaar gemaakt zo

@Pablobok: goeie opmerking inderdaad van die beek. Ik zie nu dat ik inderdaad teveel ruimte links gelaten heb. Thanks!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:51

Welk programma gebruik je? In veel programma's kun je de wittinten los van de zwarttinten bewerken :) Dan kun je het zwart dus ''minder zwart'' maken zonder dat het witte contrast verliest.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 15:27

Ik heb Affinity Photo gekocht. Ik ga eens googlen achter wat je bedoelt en hoe ik dit kan toepassen in de foto's.

Want nu had ik dus eerder het rood - groen - blauw spectrum feller gezet en dan convert to black/white gedaan. Dus ik heb daarna eigenlijk niet meer aan de tinten gewerkt. Dus die optie die jij nu zegt is waarschijnlijk ook veel slimmer. Tis de eerste keer dat ik er met bezig ben om echt zo te bewerken, dus ik heb nog veel te leren :D