Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jenkins schreef:Als je de optie hebt om voor de 6D te gaan, zou ik denk ik voor de 6D gaan. Fullframe is toch wel een groot pluspunt.
Ik heb de 80D, is ook top hoor, dus raad m zeker niet af.
ikke schreef:Jenkins schreef:Als je de optie hebt om voor de 6D te gaan, zou ik denk ik voor de 6D gaan. Fullframe is toch wel een groot pluspunt.
Ik heb de 80D, is ook top hoor, dus raad m zeker niet af.
En voor de rest lever je op alles in.
FF is ook een nadeel; een groot nadeel zelfs.
Als je een crop neemt, zoals de 80D, schroef daar een 70-200 f2.8 op met een 2x teleconverter en je hebt 620 omgerekende mm!! Knappe vogel die je daar niet mee schiet!
Moet je eens doen met een 6D; heeeeel teleurstellend...
Voor TS: wat is de bedoeling van die nieuwe body?
Als je papegaaiduikers wil fotograferen op Brempton cliffs ga dan voor een 80D maar als je in een goed geoutilleerde studio portretten en produktfotografie wil doen, is de 6D wellicht iets beter geschikt.
Voor de rest is ie relatief traag en beperkt. een 5D III is niet slechter maar wel goedkoper.
Niet zonder reden werd de 6D als FF voor de hobbyist gelanceerd. Anders gezegd: ik wil een FF maar kan me geen 5D III veroorloven.
Dat de occasion 5D III op dat moment nauwelijks duurder was dan een nieuwe 6D, gaan we het even niet over hebben.
Texas02 schreef:Ik zou dan voor een cropsensor gaan. Ik vind het vooral op concoursen echt een voordeel dat ik met mijn 80-200 objectief de hindernissen die ver weg staan nog kan fotograferen.. En bij dressuur ook, dat je de figuren die niet bij je in de buurt gereden worden er toch goed op krijgt.