-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisavanLisa

-

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 11:44

-
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 06-04-25 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Re: [Digi] mijn allereerste digi tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:05

Wat ongelooflijk leuk! Je hebt echt een leuke stijl. Het is simpel, maar op een mooie manier, dat kan ik wel waarderen.

Ik vind alleen de schaduw boven aan het hoofd een beetje te donker lijken. Ik teken nooit, maar ik heb gehoord dat het beter is om schaduw kleuren zoals rood te gebruiken op de huid.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:17

Super leuke tekening! Erg tof stijltje. Mooi begin zo aan je digitale kunst avontuur +:)+

Wat betreft het "platte" gevoel, dat komt nog doordat je voorzichtig bent met schaduw en highlights en kleurgebruik. Dat is echt een kwestie van veel experimenteren met kleuren en contrast.
Bij deze zie ik dat je voor de schaduw of een donkere versie van de basiskleur hebt genomen, of zelfs zwart op hele lage opacity/dekking. Probeer eens je basiskleur te pakken, dan op je kleurwiel een tikje meer richting rood en dan een tikje donkerder. Je zal zien dat dat een wereld van verschil zal geven. Hetzelfde voor het haar. Maar dat is echt iets waar je gewoon heel veel mee moet experimenteren. Ook zou je kunnen werken met gekleurde line-art. Ipv zwart zou je donkerbruin kunnen nemen, dat geeft je tekening meteen ook weer wat zachts mee.

Moraal van het verhaal; gewoon lekker doorgaan, af en toe een keer wild gaan met kleuren, en je kan natuurlijk op YouTube zoeken naar (procreate) drawing tutorial of drawing time-lapse of iets in die richting en gewoon bestuderen wat anderen doen ter inspiratie :j

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 12:23

-
Laatst bijgewerkt door LisavanLisa op 06-04-25 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:38

_lisaah schreef:
,

hou het wel een beetje lief :o

[ [url=m/5CWUHI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is nergens voor nodig; dat is een prima werk, zeker voor een eerste poging.
Je eigen kritiek punten zijn goed, en ik denk dat je daar héél snel verbeteri g in zal zien als je dar wat aandacht aan besteedt.
Als je geïnteresseerd bent je portretten meer richting realisme te ontwikkelen (en ik denk dat dat óók goed is als je meer cartoon/karikatuur wil tekenen) kan ik je de Loomis methode aanraden, een illustrator wiens instructie boeken vrij domein zijn, legaal gratis van het te plukken in pdf format. Beetje ouderwets, maar héél goed.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 16:29

-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:32

Mijn voornaamste tip met uitproberen? Als je wat je hebt mooi vind en je bent bang het te verpesten? Dupliceer je laag, zet 1 van de twee lagen uit, ga op de andere verder. Wordt het mooi? Gooi de andere laag weg, wordt het niks? Gooi je experiment weg en begin opnieuw.

Ook kan ik deze cursus heel erg aanraden om de belangrijkste trucjes en tools van procreate te leren, dan gaat er echt een wereld aan mogelijkheden open:

https://www.udemy.com/course/drawing-an ... procreate/

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 16:50

-