[DIGI][WIP] Nog een portret van mijn nichtje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

[DIGI][WIP] Nog een portret van mijn nichtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 01:20

Ik had na de vorige de smaak te pakken en dus ben ik aan nog 1tje begonnen. Nu een foto van dat ze wat ouder is! Wat gelijk lastiger is, want er zit direct veel meer vorm en karakter in het gezicht.

Aangezien ik het portret volgende week cadeau wil doen aan opa (mijn vader), heb ik nog weer opnieuw voor de proporties grofweg de contouren getraceerd bij de start. Dit is pas mijn tweede portret, en vind het al lastig genoeg om de schaduwen en kleuren goed te krijgen. Ga later wel oefenen op de vormen en proporties ook geheel uit de hand te doen.

Nu dacht ik eraan tussendoor voortgang op te slaan. Nog lang niet klaar, maar wel lekker onderweg.

De referentie foto
Afbeelding

De schets
Afbeelding

En de voortgang tot nog toe:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ogen steken nog erg donker uit, ziet er een beetje vreemd uit. Maar ik hoop dat dat naar mate de rest meer vorm krijgt het steeds natuurlijker gaat ogen. Gelukkig zitten de ogen op en een eigen laag. Mocht het toch zo raar eruit blijven zien, dan ga ik er nog een nieuwe poging aan wagen.

Ook de mond nog verre van tevreden van, maar probeer het gewoon echt laagje voor laagje op te bouwen en te verbeteren. Naar mate de rest meer vorm krijgt, hoop ik dat ik ook beter beeld krijgt van wat er rond de mond nog anders moet. Heb in een cursus geleerd niet te lang de focus op 1 detail te blijven leggen, maar de tekening rond te springen en nooit langer 5-10 minuten op 1 stuk te spenderen, voor “door” te gaan naar een ander stuk en dan later weer terug te komen.

De voorbeeld foto is kwa belichten natuurlijk niet ideaal. Het is wel mijn bedoeling om in de tekening de schaduwen wat minder hard te laten zijn.