[DIGI] Portret van mijn nichtje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:36

Shiloh schreef:
Nee joh. Veel makkelijker. Bijna valsspelen.

Oneindig “undo”, in lagen werken en lagen kwa vorm manipuleren. Kun je bijvoorbeeld bij het linkeroog (vanuit ons gezien) goed zien. In de eerste progressie foto’s was dat oog veel breder. Later heb ik die ogen wat smaller geduwd. Iets uitproberen? Laag dupliceren, 1tje uitzetten, op de andere wat aanklooien. Mooi? Andere weggooien. Niet mooi? Het probeersels weggooien, en de veiliggestelde weer aanzetten.

De smudge tool is fantastisch (zelfde effect als met je vinger vegen en kleuren mengen op het papier).

Oh en vergeet de color picker niet... gelijke kleuren pik je zo uit de foto.

Ik sta compleet versteld van mensen die dit op papier kunnen.

Ik ben het niet met je eens dat digitaal "bijna valsspelen" is. Het is een ander medium, maar dat is vast geen schokkende mening
Maar ik denk dat je van "colorpicking" geen gewoonte moet maken, dat komt denk ik wel gevaarlijk dicht in de buurt van "valsspelen". Het voorkomt op zijn minst dat je je eigen kleurpalet ontwikkelt.
Ik vind dat je fantastische portretten maakt!

Jis_

Berichten: 11634
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:49

Kuggur schreef:
Shiloh schreef:
Nee joh. Veel makkelijker. Bijna valsspelen.

Oneindig “undo”, in lagen werken en lagen kwa vorm manipuleren. Kun je bijvoorbeeld bij het linkeroog (vanuit ons gezien) goed zien. In de eerste progressie foto’s was dat oog veel breder. Later heb ik die ogen wat smaller geduwd. Iets uitproberen? Laag dupliceren, 1tje uitzetten, op de andere wat aanklooien. Mooi? Andere weggooien. Niet mooi? Het probeersels weggooien, en de veiliggestelde weer aanzetten.

De smudge tool is fantastisch (zelfde effect als met je vinger vegen en kleuren mengen op het papier).

Oh en vergeet de color picker niet... gelijke kleuren pik je zo uit de foto.

Ik sta compleet versteld van mensen die dit op papier kunnen.

Ik ben het niet met je eens dat digitaal "bijna valsspelen" is. Het is een ander medium, maar dat is vast geen schokkende mening
Maar ik denk dat je van "colorpicking" geen gewoonte moet maken, dat komt denk ik wel gevaarlijk dicht in de buurt van "valsspelen". Het voorkomt op zijn minst dat je je eigen kleurpalet ontwikkelt.
Ik vind dat je fantastische portretten maakt!


Mee eens.

Die lichtpuntjes in de ogen doen wat ze moeten doen, ogen laten spreken/leven. Helemaal top.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 16:03

Kuggur schreef:
Shiloh schreef:
Nee joh. Veel makkelijker. Bijna valsspelen.

Oneindig “undo”, in lagen werken en lagen kwa vorm manipuleren. Kun je bijvoorbeeld bij het linkeroog (vanuit ons gezien) goed zien. In de eerste progressie foto’s was dat oog veel breder. Later heb ik die ogen wat smaller geduwd. Iets uitproberen? Laag dupliceren, 1tje uitzetten, op de andere wat aanklooien. Mooi? Andere weggooien. Niet mooi? Het probeersels weggooien, en de veiliggestelde weer aanzetten.

De smudge tool is fantastisch (zelfde effect als met je vinger vegen en kleuren mengen op het papier).

Oh en vergeet de color picker niet... gelijke kleuren pik je zo uit de foto.

Ik sta compleet versteld van mensen die dit op papier kunnen.

Ik ben het niet met je eens dat digitaal "bijna valsspelen" is. Het is een ander medium, maar dat is vast geen schokkende mening
Maar ik denk dat je van "colorpicking" geen gewoonte moet maken, dat komt denk ik wel gevaarlijk dicht in de buurt van "valsspelen". Het voorkomt op zijn minst dat je je eigen kleurpalet ontwikkelt.
Ik vind dat je fantastische portretten maakt!


Dankje. Je hebt gelijk hoor! Als ik niet teveel haast heb of niet te moe ben probeer ik zelf de kleur te pakken die ik denk dat het is, om vervolgens color picking te doen om te kijken of ik gelijk had of in de buurt zat. Merk dan wel dat ik steeds beter in de buurt kom.

Ik wil ook meer zelf de contouren gaan tekenen, die heb ik ook nog grotendeels getraceerd. Maar dat was ook echt vanwege het gebrek aan tijd en omdat ik echt wilde dat deze zou lukken.

Probeer regelmatig oefeningetjes te doen om iets een paar keer te traceren, en dan zelf uit de hand te doen en dan te kijken hoe goed ik in de buurt zat.

Ik had überhaupt nooit gedacht ooit zoiets te kunnen maken, dus heb hierdoor wel meer motivatie gekregen om te blijven oefenen. Maar ik denk dat onder het motto “zelf proberen en dan corrigeren met de tools die je voor handen hebt”, er wel voor zorgt dat ik het leuk blijf vinden. Ben nogal perfectionistisch aangelegd. Dus als ik alsmaar iets maak wat ik niet mooi vind, dan verlies ik snel interesse en geef ik op.

Bimmerd

Berichten: 778
Geregistreerd: 06-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 01:01

Haha colorpicken en overtrekken is wel een beetje valsspelen ja, maar ach zolang je er eerlijk over bent (en het mooiste is, als je er wat van leert en zo te horen met de kleuren is dat wel het geval +:)+ ). Het verklaart wel waarom je portretten zo eng dichtbij de foto's komen :=