Sinds ik klein ben, vind ik het leuk om foto's te maken. Maar ik had nooit gedacht zover te komen als nu

Geïnspireerd door verschillende fotografen, ben ik mij gaan richten op hondenfotografie. Ik heb honden altijd erg leuk gevonden, en ze zijn zo prachtig vast te leggen op beeld. En zo begon mijn avontuur in mei 2020...
...waarbij Prisca het eerste slachtoffer was

Ik vond de fotoshoot met Prisca erg leuk, en werd lid van wat Facebookgroepen over hondenfotografie. Zo kwam ik terecht bij de modellen Toti en Nino. Ik weet nog dat ik zó trots was op deze foto, terwijl als ik er nu naar terug kijk, zie ik (héél veel) verbeterpuntjes

Ik besloot om naar Amsterdam te gaan, om de echte stadse sferen te pakken te krijgen. Daar mocht Farah model staan. Wat een gaaf ras!

En ook de kleine Moos (kleiner dan mijn lens

Maar ik was niet zo tevreden met mijn fotografiestijl. Natuurlijk fotografeerde ik pas een paar maanden honden, maar ik was het plezier even kwijt, omdat ik niet blij was met mijn foto's.
De herfst brak aan, het regende, en ik kreeg ineens een idee. Ik zocht een brave hond die het niet erg vond om eh, schoenen te dragen. Want ik wilde dit onderstaande beeld maken

En vanaf dit moment ging het een andere kant op. Ik was ineens veel meer tevreden over mijn foto's! In de tussentijd heb ik me ook ingeschreven bij de KvK, dus Daniëlle Luksen Photography was ineens officieel! Mijn hobby groeide groter

Deze fotoshoot was heel tof! Guus, Milka en hun puppy Loes mochten model staan

Ook Ollie was erbij! En kijk hem nou, als dit geen definitie van puppyogen is

Ook mocht ik kennismaken met samojeed Faye, oh was een bijzonder leuk ras is dit

En toen was het weer even puppy-tijd! En dit keer niet alleen in de stad, maar ook even in het park waar Amore even kon spelen tijdens de fotoshoot.

Inmiddels zijn we in december aangekomen, waar Odin aan de beurt was. Deze knappe husky was ontzettend leuk en enthousiast!

Ook lieve Buuf was er. Kunnen jullie zien dat ik van treinstations houd?

En last but not least, Mylo en Bowie

Ik heb, ondanks de corona, enorm genoten van dit jaar vol fotografie. En ik heb ook súper veel geleerd! Ik heb nieuwe mensen leren kennen, veel honden gezien, veel geleerd op het gebied van fotografie. En ondanks dat het heel uitdagend is en ik soms even niet meer weet wat ik nou wil of doe (dat kent elke fotograaf wel denk ik), komt het uiteindelijk toch altijd goed

Ook heb ik geleerd om mijn dromen en doelen uit te spreken, want ik ben nogal iemand die alles voor mezelf houdt. Dus bij deze: mijn droom is om ooit op een dag full time hondenfotograaf te zijn

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn foto-overzicht en ik wens jullie allemaal alvast hele fijne feestdagen

Liefs,
Daniëlle