Het jaar begon met een boekenlegger. Het stomme is dat ik 'm nu kwijt ben, dus het wordt tijd voor een nieuwe

Ik heb een arrangement van de filmmuziek van Floris mogen arrangeren en uitgeven via mijn eigen kleine muziekuitgeverij. Iets waar ik enorm trots op ben. Ik heb zelf de cover getekend, met pen. En dat ziet er in totaal dan zo uit.

Ik ben wat gaan experimenteren met pen en kleur. Leuk medium, maar enorm ingewikkeld. Je kunt namelijk niks veranderen, als het eenmaal op papier staat, dan staat het er.
Studie van een drakenoog.

Na experimenteren heb ik altijd een fase dat ik weer terug grijp op iets dat ik ken: mandala's.
Soort van frustratietekenen is dat

Maar ook daarmee experimenteer ik en zo ontstond deze mandala/zentangle uil.

Dit deed ik ook met een kat.

Ik maakte galaxy's met waterverf. Maar ik vroeg me af of dit ook met potlood kon. Ja, dat kan.
~ Paint the sky with stars - Vincent van Gogh ~

Wij hadden onderzetters nodig. Die heb ik maar zelf gemaakt

Weer een experimentje compleet uit mijn comfortzone. Met potlood, realistisch en een dier dat ik nog nooit getekend heb. Omdat het een experiment was op veel te dun papier getekend, wat met gummen drama is.
Maar het resultaat is best gelukt.

Maar dat smaakte naar meer! Ik heb een foto uit het aanvraagtopic gepakt, heb heel veel tekeningen bekeken, van o.a. San, om inspiratie op te doen (hoe maak je die haartjes

Dit was het uiteindelijke resultaat. Ik was verbaasd over mezelf. En ook dat smaakte naar meer, maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten. Wat een precisie, wat een tijd, wat een materiaal gaat er in zitten.

Na dit realistische tekenen ben ik weer even terug gegaan naar de zentangle. Verstand op nul en lekker priegelen.

Uiteraard ben ik ook gewoon doorgegaan met mandala's en vind ik het ook leuk om daarmee te experimenteren. Steeds meer komt het 3D terug, geïnspireerd door Baz Furnell, maar gecreëerd door mijzelf. Heerlijk om te doen! Het dimensionale effect, de kleuren, heel rustgevend.

En natuurlijk mijn Bullet Journal. Ook heel leuk om mee bezig te zijn en zo mijn eigen agenda te maken.