[TEK]2020, het jaar van de afwisseling en experimenten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

[TEK]2020, het jaar van de afwisseling en experimenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 09:30

Mede dankzij de tekenuitdagingen hier op Bokt heb ik wat uitstapjes buiten mijn comfortzone gemaakt. Ander materiaal dan normaal, andere stijl, andere onderwerpen. Leuk :j

Het jaar begon met een boekenlegger. Het stomme is dat ik 'm nu kwijt ben, dus het wordt tijd voor een nieuwe :+
Afbeelding

Ik heb een arrangement van de filmmuziek van Floris mogen arrangeren en uitgeven via mijn eigen kleine muziekuitgeverij. Iets waar ik enorm trots op ben. Ik heb zelf de cover getekend, met pen. En dat ziet er in totaal dan zo uit.
Afbeelding

Ik ben wat gaan experimenteren met pen en kleur. Leuk medium, maar enorm ingewikkeld. Je kunt namelijk niks veranderen, als het eenmaal op papier staat, dan staat het er.
Studie van een drakenoog.
Afbeelding

Na experimenteren heb ik altijd een fase dat ik weer terug grijp op iets dat ik ken: mandala's.
Soort van frustratietekenen is dat :+
Afbeelding

Maar ook daarmee experimenteer ik en zo ontstond deze mandala/zentangle uil.
Afbeelding

Dit deed ik ook met een kat.
Afbeelding

Ik maakte galaxy's met waterverf. Maar ik vroeg me af of dit ook met potlood kon. Ja, dat kan.
~ Paint the sky with stars - Vincent van Gogh ~
Afbeelding

Wij hadden onderzetters nodig. Die heb ik maar zelf gemaakt :))
Afbeelding

Weer een experimentje compleet uit mijn comfortzone. Met potlood, realistisch en een dier dat ik nog nooit getekend heb. Omdat het een experiment was op veel te dun papier getekend, wat met gummen drama is.
Maar het resultaat is best gelukt.
Afbeelding

Maar dat smaakte naar meer! Ik heb een foto uit het aanvraagtopic gepakt, heb heel veel tekeningen bekeken, van o.a. San, om inspiratie op te doen (hoe maak je die haartjes :oo ) en na een paar stappen durfde ik een WIP op Bokt te maken.
Afbeelding

Dit was het uiteindelijke resultaat. Ik was verbaasd over mezelf. En ook dat smaakte naar meer, maar ik heb me er nog niet toe kunnen zetten. Wat een precisie, wat een tijd, wat een materiaal gaat er in zitten.
Afbeelding

Na dit realistische tekenen ben ik weer even terug gegaan naar de zentangle. Verstand op nul en lekker priegelen.
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard ben ik ook gewoon doorgegaan met mandala's en vind ik het ook leuk om daarmee te experimenteren. Steeds meer komt het 3D terug, geïnspireerd door Baz Furnell, maar gecreëerd door mijzelf. Heerlijk om te doen! Het dimensionale effect, de kleuren, heel rustgevend.
Afbeelding

En natuurlijk mijn Bullet Journal. Ook heel leuk om mee bezig te zijn en zo mijn eigen agenda te maken.
Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Re: [TEK]2020, het jaar van de afwisseling en experimenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:37

Leuk om ook van jou een overzicht te zien. Leuk hè, die tekenuitdagingen? Je doet dingen die je anders niet zo snel zou doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 09:38

Ja vind ik ook! Echt buiten de comfortzone. Het grappige is dat ik daar zelf weinig meer mee doe, maar de technieken wel meeneem de comfortzone in.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:19

Leuk om zo'n overzichtje te zien van wat je allemaal hebt gemaakt. Ik vind jouw mandala's echt heel tof! Wat een werk ook.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:19

Ik vind ze allemaal prachtig! Erg leuk om te zien dat je zo veelzijdig bent. De valk herinner ik me nog wel. :)
Welk werk vond je nou het allerleukst om te maken?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:22

Heel erg knap!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:57

Ik vind jouw mandala's toch wel zo gaaf he, met name die met geel en oranje vind ik echt zo ontzettend wow <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 12:05

Duke schreef:
Leuk om zo'n overzichtje te zien van wat je allemaal hebt gemaakt. Ik vind jouw mandala's echt heel tof! Wat een werk ook.

Dank je! Het werk valt wel mee. Die laatste oranje zit zo'n 15 uur werk in. Dat zat ook in het veulen. Maar ik moet zeggen dat de mandala mij meer ontspanning oplevert :))

Steefz schreef:
Ik vind ze allemaal prachtig! Erg leuk om te zien dat je zo veelzijdig bent. De valk herinner ik me nog wel. :)
Welk werk vond je nou het allerleukst om te maken?

De oranje mandala denk ik. Prutsen met diepte in mandala's vind ik echt heel leuk.
Maar ik moet zeggen dat ik het realistische tekenen ook heel leuk vind. Vooral als het af is. :+
Het kost me zoveel moeite en energie dat ik blij ben als het klaar is. Maar in dit geval was ik wel trots op het resultaat omdat dit zo buiten mijn comfortzone is.

Amado7 schreef:
Heel erg knap!

Dank je!

Telpeva schreef:
Ik vind jouw mandala's toch wel zo gaaf he, met name die met geel en oranje vind ik echt zo ontzettend wow <3

Dank je! Dat is ook wel een van de mandala's waar ik zelf ook heel blij mee ben :j
Ook dit was een experiment en dat heeft zo goed uitgepakt. Technieken die ik zeker vaker ga gebruiken :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:11

Wat teken je goed! Eigelijk blink je in alles wel uit, maar die zentangle dieren en die galaxy-mandala vind ik echt het allermooist!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:09

Wat leuk om Luminosa op de voorpagina van bokt te zien! :D
Knappe werkjes allemaal!

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:11

Knap! Die boekcover is mooi. En inderdaad, de oranje mandala! Alles eigenlijk...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:46

Wat een mooi overzicht <3. Divers, kleurrijk, je mandala's zijn echt geweldig :D.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:20

Wat ben jij ongelooflijk veelzijdig! De mandala's zijn mijn favoriet <3 Heel knap!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:19

Mooi! Prachtig die mandala's. :j

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:28

Wat een prachtige diversiteit! _/-\o_

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 18:57

Wauw, dank voor de complimenten!