Ik ben opzoek naar antwoorden tips hints aanbevelingen ervaringen noem maar op. Ik kan helaas wegens omstandigheden zelf niet naar een winkel voor goed advies, maar ik ben dus opzoek naar een nieuwe camera. Ik ben gewend met de Nikon d3100 maar hier mis ik echt wel wat opties op en de camera is al wat jaren oud en met Olympus om de m10 mark ii Ik heb met de Olympus helemaal niks dus snel verkocht.
Ik ben opzoek naar een nieuwe camera vooral voor dieren(mijn honden en paard)/sport(paarden) fotografie, een beginner kun je me noemen maar heb er wel wat meer verstand En ervaring inmiddels zeg maar. Uiteraard word de camera ook wel eens voor portret en natuur gebruikt. Nu zijn mijn lenzen onlangs gesneuveld van mijn Nikon dus daar moeten we even niet naar kijken. De body is belangrijk, maar de lenzen nog veel belangrijker natuurlijk.
Ik twijfel nu tussen de:
Canon D80 18-135 IS NANO-USM + TAMRON 70-300MM DI LD MACRO
Canon D850 18-135MM IS STM
Nikon 7500 af-s dx 18-200 vr II
Gezien het hobby is, doet de prijs ook wel iets... deze liggen redelijk bij elkaar. Ikzelf heb een lichte voorkeur voor de D80 maar de Nikon komt ook goed uit de testen, maar die is wel weer wat duurder.... de zwaarte van de camera is geen probleem de d3100 met de lenzen die ik had was ook altijd best een flinke jongen.
Dus wie is er nog wakker op de late avond en kan mij wellicht wat helpen