De nevelpanter, gisteren in première gegaan op mijn Instagram. Eén van mijn favoriete katachtigen die te bewonderen zijn in Ouwehands dierenpark, de plek waar ik de referentiefoto die ik voor dit werk gebruik zelf heb gemaakt. En een verblijf waar ik graag een poos blijf staan om de mooie katten te bewonderen.
Anywhoes... De kleurplaat. Ook deze keer weer met mijn toverstokjes van Derwent, de coloursoft. Deze tekening maak ik op Hahnemuhle britannia satine papier op, voor nu, A4 formaat. Het papier is 300 gram en eigenlijk aquarelpapier, maar ik vind het fantastisch werken met mijn stokjes.

Uiteraard eerst het oog. Van Lisa Dijk hebben we geleerd dat mensen in een foto als eerste het oog opzoeken, als dat klopt en scherp is, dan klopt de plaat. Voor een tekening geldt hetzelfde. De ogen maken of breken een portret.
In de pupil zitten 10 kleuren, o.a. twee tinten blauw, groen, roze, drie tinten bruin, grijs, zwart en wit.

Stukje verder met het opzetten van de neusbrug.

En waar ik nu ben.
Het is een ontzettend leuk werk om te maken, veel kleurschakeringen en mooi contrast met het zwart. Ik zal morgen eens opschrijven welke kleuren ik tot nu toe in de panter gestopt heb.
Ik ben benieuwd wat jullie vinden