Ik ben na mijn afstuderen begonnen aan een kalender gericht op Nova Scotia Duck Tolling Retrievers - Tollers, dus. Alles in aquarel, alles met een licht surrealistische twist. Voor wie dat leuk vindt deel ik hier de voortgang van verschillende werken - als je benieuwd bent naar nog meer plaatjes, kijk dan vooral even verder via mijn onderschrift

Dit is de schets van mijn slapende Toller. Tollers staan bekend om hun, eh.... bijzonder relaxte manier van slapen.

En dit is de uitwerking ervan:

Meerdere schilderijen zullen gebaseerd zijn op de achtergrond van de Toller als jachthond. Nu houd ik zelf niet per se van jachtplaatjes, maar een beetje wild is nooit weg. Ik ben me steeds meer aan het verdiepen in mogelijkheden om wild en honden te combineren op een manier die voor mij wel goed aanvoelt, door bij beide de kracht en de schoonheid te benadrukken en het wild niet als prooi te zien. Een van deze schilderijen is deze:

In dit filmpje kun je zien hoe ik dit schilderij gemaakt heb: https://www.youtube.com/watch?v=FlKC6-yrVcY
En voor het schilderij waar ik nu mee bezig ben heb ik deze schetsen nodig.... wie weet al wat er komt?

De komende dagen ben ik hier nog wel mee bezig. Bovendien moet ik het hele proces van de definitieve kalender ontwerpen en naar de drukker sturen nog doorlopen. Een beetje spannend, maar vooral heel erg leuk! Ik deel het graag hier als jullie dat ook leuk vinden