Aangezien er volgens mij genoeg fotografen op Bokt zitten ga ik toch de vraag hier even stellen.
Sinds een maandje heb ik een nieuwe camera body, de Sony A99 Mark II. Hiervoor had ik ook een Sony, de A58. De lens die ik erop heb zitten is een Tamon 70-200 f/2.8 (gekocht in 2018).
Het probleem is dat ik nu met mijn nieuwe camera heel veel foto's er tussen heb zitten die gewoon net niet scherp zijn. Sommige foto's (met geluk) zijn super scherp dat ik super ver kan inzoomen en de details kan zien, maar over het algemeen zijn de foto's gewoon net niet scherp. Alsof er een soort waas overheen zit en de camera net niet scherp heeft gesteld, maar dit wel aangeeft (groen blokje).
Heeft iemand een idee hoe dit kan? Heb al verschillende dingen geprobeerd
- Niet op f/2.8 foto's maken
- Scherpstellen veranderen, handmatig, automatisch mee bewegen, normaal scherpstellen (zonder dat die mee beweegt)
- Verschillende instellingen qua ISO, sluitertijd enz
Zelfs op een statief heeft de camera dit. Had foto's op vakantie gemaakt op statief met een afstandsbediening en toen was die dus ook net niet scherp. Hier had ik er wel een ander objectief op zitten, de Sony 18-200.
Kan dit liggen aan een instelling of aan de combinatie body/objectief?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen