Ik ben me aan het oriënteren in pastelpotloden, maar ik kom er niet zo goed uit betreft welke kleuren ik wil kopen om mee te beginnen.
Het plan is om er dierenportretten mee te tekenen, met name paarden. Nu heb ik wel al uitgevonden dat ik de Faber Castell Pitt-pastels wil kopen, maar twijfel ontzettend of ik losse kleuren moet bestellen of gewoon een set. Ik ben bang dat er in een set kleuren zitten die ik niet tot nauwelijks zal gebruiken, dus dat ik vervolgens 50 a 80 euro uitgeef aan iets waar ik een kwart niet van aanraak. Ik nijg namelijk naar gelijk de 60 potloden set, omdat daar alle tinten bruin/grijs/groen/geel etc in zitten.
Als ik losse potloden ga bestellen, ben ik bang dat ik niet de goede kleuren bestel, of dat ik weer moet gaan nabestellen, en ik dus uiteindelijk weer duurder uit ben. We hebben helaas geen winkel in de buurt waar ik ze kan halen.
Wat is jullie ervaring hiermee? Zijn er mensen die wel voor een set zijn gegaan, en hoe bevalt die?
Hopelijk wordt ik er met jullie advies en ervaringen iets wijzer uit, alvast bedankt!