[VRAAG] Display tekentablet, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMyZtje

[VRAAG] Display tekentablet, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 10:36

Hoi allemaal,

Voor mijn opleiding wil ik graag een nieuw teken tablet aanschaffen. Ik heb een wacom intuos pro gehad, en nu een ipad met procreate.

Nu wil ik toch weer lekker in photoshop en clip studio gaan werken, dus ben ik opzoek naar een nieuw tablet.
2 eisen zijn l dat het een tablet moet zijn met scherm en groter is dan 15 inch.

Nu heb je natuurlijk de wacoms, alleen zijn deze vrij duur. Dus kwam ik uit bij Huion en XP pen. Maar hierin heb je ook veel varianten. (Ik wil niet meer dan 1000 euro uitgeven)

Wat zijn jullie ervaringen met deze merken? En zijn er aanraders?

Edit: zijn er ook plekken waar is verschillende tablets kan proberen? De mediamarkt heeft vaak weinig aanbod op de tablets vind ik zelf. Maar het liefste zie ik ze eerst voordat ik er eentje koop
Laatst bijgewerkt door Muiz op 05-09-20 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Sanne_com

Re: Display tekentablet, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:04

Ik heb zelf de Wacom Cintiq 16, omdat ik in hetzelfde dilemma zat. Wilde wel een beter/presiezer kunnen werken maar had geen zin in 1000 euro uitgeven. Deze was ±500-600 en ik ben er zelf echt enorm blij mee! Werkt enorm fijn, beeldscherm is ook erg mooi! (Ik weet niet waar je woont maar anders mag je best een keer komen kijken/werken ermee)

Ik hoor ook erg goede verhalen van de Huion tablet, maar persoonlijk nog nooit geprobeerd. Van de XP heb ik wat mindere verhalen gehoord, maar heb er zelf ook geen ervaring mee dus kan er niks over zeggen.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 19:59

Sanne_com schreef:
Ik heb zelf de Wacom Cintiq 16, omdat ik in hetzelfde dilemma zat. Wilde wel een beter/presiezer kunnen werken maar had geen zin in 1000 euro uitgeven. Deze was ±500-600 en ik ben er zelf echt enorm blij mee! Werkt enorm fijn, beeldscherm is ook erg mooi! (Ik weet niet waar je woont maar anders mag je best een keer komen kijken/werken ermee)

Ik hoor ook erg goede verhalen van de Huion tablet, maar persoonlijk nog nooit geprobeerd. Van de XP heb ik wat mindere verhalen gehoord, maar heb er zelf ook geen ervaring mee dus kan er niks over zeggen.

Xp pen valt inderdaad van het lijstje, mijn vriend heeft er eentje en daar ben ik ook niet weg van.
Die wacom is inderdaad ook mooi, ik vind het alleen lastig omdat ze relatief duur zijn, (als ik de cintiq wil halen, heb ik liever ook met touchscreen, maar die is dan gelijk boven de 1000 euro)
Ik heb het idee dat prijs kwaliteit bij huion een stuk beter is, alleen heb ik nog niet iemand gevonden die hem heeft.. Die Wacom zal best voldoen, en daarmee weet je ook dat je goed zit, alleen spreekt de prijs mij nog tegen..
Heb je misschien een foto waarop je het scherm aan hebt staan?

Ik woon trouwens helaas niet in de buurt, wel heel erg bedankt!

JustMyZtje

Re: [VRAAG] Display tekentablet, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-20 22:49

ik twijfel nu overigens over de Wacom cintiq 16 en de huion pro 20 2019, iemand die er ervaring mee heeft?

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:52

JustMyZtje schreef:
Xp pen valt inderdaad van het lijstje, mijn vriend heeft er eentje en daar ben ik ook niet weg van.
Die wacom is inderdaad ook mooi, ik vind het alleen lastig omdat ze relatief duur zijn, (als ik de cintiq wil halen, heb ik liever ook met touchscreen, maar die is dan gelijk boven de 1000 euro)
Ik heb het idee dat prijs kwaliteit bij huion een stuk beter is, alleen heb ik nog niet iemand gevonden die hem heeft.. Die Wacom zal best voldoen, en daarmee weet je ook dat je goed zit, alleen spreekt de prijs mij nog tegen..
Heb je misschien een foto waarop je het scherm aan hebt staan?

Ik woon trouwens helaas niet in de buurt, wel heel erg bedankt!

Hier bij een foto: (wel in het semi donker net gemaakt, dus niet beste kwalitiet ooit)

Afbeelding

Persoonlijk zou ik geen touchscreen willen, heb dat ooit met een teken tablet gehad en weet niet hoe snel ik het uitgezet heb. Hij reageert dan ook op je vingers, en spring dus soms heen en weer tussen de pen en je vingers als je per ongeluk het ding aan raakt op een net verkeerde manier. En ik heb het zelf ook echt totaal niet gemist met mijn cintiq!

En ik ken wel via via mensen die huion hebben en er tevreden over zijn, maar ook niemand in persoon dus kan het helaas niet voor je vragen.

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 22:23

Ik heb vandaag de Wacom gehaald! Helaas alleen gelijk al een probleem.. aan de rechter kant van het midden van het scherm, loopt een (niet zichbare) horizontale lijn waar de cursor glitcht. hij slaat soms over en lijkt net niet te regristeren. Met de muis heb ik het niet. Voor de rest werkt het tablet heel fijn maar ik baal hier wel van :(

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:44

Direct terugsturen/brengen. Zo'n tablet is al duur zat en ik neem aan (hoop heel hard) dat je hem ergens hebt gehaald waar je garantie hebt. Klinkt als een breuk in één van de lagen van het scherm. Wellicht handig om te filmen wat het probleem is zodat je dat kan laten zien bij het terugbrengen of kan sturen naar de klantenservice waar je hebt besteld ;)

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-20 23:04

Ik heb hem bij de mediamarkt gehaald, ik hoopte nog dat het misschien een driver fout was maar helaas.. dan ga ik er maar terug mee. Dankje voor je antwoord!