[FOTO] Luchtkastelen bouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

[FOTO] Luchtkastelen bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:42

"Ik bouw voor jou een luchtkasteel, een plek voor ons alleen, en als ik in de wolken loop, ga ik daar altijd heen"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een weekendje fotograferen in Duitsland. Helaas weinig geluk met het weer, alle ochtenden waren wij gehuld in een dikke mist. De laatste ochtend hadden we meer geluk. En dat leverde dan ook weer het beeld op van een manisch rondrennende dame met een camera en statief.

Maureen95

Re: [FOTO] Luchtkastelen bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:44

Wauuuuw <3

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Wat voor camera en lens heb je gebruikt?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:46

Wauw!! Geweldig mooi.
Waar is dit?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 12:48

Maureen95 schreef:
Wauuuuw <3

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Wat voor camera en lens heb je gebruikt?

Ik ga al jaren op pad met een Nikon D750 en nog altijd ben ik helemaal verliefd op deze camera. Standaard zitten in mijn tas een Nikkor 16-35 f4 en een Nikkor 70-200 f4. Deze foto's zijn allemaal gemaakt met de 16-35mm lens (zo'n fijn ding: super scherp en hij laat zich goed handelen met moeilijk licht zoals bijvoorbeeld de zon in beeld)

Mlies schreef:
Wauw!! Geweldig mooi.
Waar is dit?

Dit is de Saksische Schweiz, vlak bij de grens met Tsjechië.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:52

Echt heel erg mooi! Toch wel tof dat je met een F4 lens je het licht nog zo mooi kan krijgen :D Ik heb verder geen verstand van Nikon maar wel fijn dat je zo tevreden bent met je body. Ik fotografeer ook al een aardige tijd met de Canon 70D Nadat die kapot ging heb ik een paar maanden geleden toch weer dezelfde body gekocht.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 13:01

Maureen95 schreef:
Echt heel erg mooi! Toch wel tof dat je met een F4 lens je het licht nog zo mooi kan krijgen :D Ik heb verder geen verstand van Nikon maar wel fijn dat je zo tevreden bent met je body. Ik fotografeer ook al een aardige tijd met de Canon 70D Nadat die kapot ging heb ik een paar maanden geleden toch weer dezelfde body gekocht.

Ik heb niet meer nodig dan f4. Ik werk het meerendeel van de tijd met een statief en landschappen lenen zich toch het beste voor een kleiner diafragma (groter getal). Ik fotografeer heel graag op f11.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:03

Prachtige fotos! Die brug hebben wij vorig jaar ook gezien, maar toen was hij toch wel minder sprookjesachtig met 100-en bezoekers ;).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:04

Prachtige foto’s TS! Lijkt net een sprookjeslandschap.

We gaan eind september een paar dagen naar de Harz en dan wil ik ook veel fotograferen.
Ik heb de Nikon D5600 met de Nikon 18-105 mm lens, maar had vooral gisterochtend toch veel moeite met het licht. Hij kon niet goed scherpstellen omdat er weinig contrast in het landschap zat door een dik wolkendek en de zon die nog niet hoog stond.

Hoe los jij dat op? Heb je daar misschien een tip voor?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 13:28

Sting schreef:
Prachtige fotos! Die brug hebben wij vorig jaar ook gezien, maar toen was hij toch wel minder sprookjesachtig met 100-en bezoekers ;).

We waren bijna alleen, alle fotograferen hadden het al opgegeven met de mist. Maar het is wel een idioot punt die brug.

eekhoornerik schreef:
Prachtige foto’s TS! Lijkt net een sprookjeslandschap.

We gaan eind september een paar dagen naar de Harz en dan wil ik ook veel fotograferen.
Ik heb de Nikon D5600 met de Nikon 18-105 mm lens, maar had vooral gisterochtend toch veel moeite met het licht. Hij kon niet goed scherpstellen omdat er weinig contrast in het landschap zat door een dik wolkendek en de zon die nog niet hoog stond.

Hoe los jij dat op? Heb je daar misschien een tip voor?

Bij lastig licht stel ik handmatig scherp. Ik open de live-view en vergroot dat beeld met het plusje op een punt dat ik scherp wil hebben. Dan kan ik handmatig heel precies scherpstellen.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:31

Prachtige foto’s! Vooral die tweede <3

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:41

Wat een goede tip, dank je TS!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:26

Waaaauw! *\o/* Ik heb gelijk inspiratie. Ik wil nu én naar buiten om te fotograferen én een keer naar deze locatie. :')

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 13:47

Dankjulliewel!

En ik kan de Saksische Schweiz van harte aanbevelen. Alleen zo jammer dat ik 4 dagen om 4.00 ben opgestaan om 3 dagen tegen dichte mist aan te kijken... :z

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:08

Prachtige foto's Maaike <3

Ook weer uit dit topic wat geleerd. Vind dat je een fijne manier hebt van uitleggen
Citaat:
En dat leverde dan ook weer het beeld op van een manisch rondrennende dame met een camera en statief.

Hier ben ik ook nog altijd benieuwd naar *D
Laatst bijgewerkt door Tatjanaa op 31-08-20 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:09

Waanzinnig! <3 <3

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:10

Wat een prachtige foto's! <3 Die mist maak het plaatje toch compleet. 8-)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:15

Prachtige foto's het resultaat is die 4 ochtenden vroeg opstaan waard geweest :D (zeg ik... die heerlijk heeft liggen slapen op dat tijdstip :P )

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 14:28

Echt prachtig! <3 Ik dacht het al te herkennen als Tsjechische natuur door die rotsen, maar nog net Duitsland dus :D

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 15:21

Tatjanaa schreef:
Prachtige foto's Maaike <3

Ook weer uit dit topic wat geleerd. Vind dat je een fijne manier hebt van uitleggen
Citaat:
En dat leverde dan ook weer het beeld op van een manisch rondrennende dame met een camera en statief.

Hier ben ik ook nog altijd benieuwd naar *D

Het resultaat van fotograferen met Maaike... het is vaak een totale chaos, een rondreizend circus en nee, het gaat ook wel eens niet goed.

Afbeelding

Afbeelding