Ik heb gister echt een onwijs leuke workshop gedaan; Insecten opzetten. Ik dacht, misschien is dit wel leuk en interessant om met jullie te delen

We begonnen met de spin.

Deze uit de verpakking gehaald en de poten uit elkaar gelegd. Helaas bleek er een stukje afgebroken te zijn. Deze plak ik er later weer op als de spin gedroogd is.

Dan de poten in vorm brengen en vastzetten met naaldjes. Helaas doordat het pootje gebroken is kreeg ik hem niet op het juiste 'gewrichtje' gebogen.

En helemaal vastgespeld!

En dan de kever! Ben helaas vergeten om een foto te maken toen hij nog dicht was. Maar wat een gepiel is het om die schilden open te krijgen

Daarna de vleugels uitgevouwen en deze vastgespeld met inimini naaldjes zodat je de gaatjes niet ziet wanneer de spelden er straks af gaan.

En nog 3 kleine kevertjes. Deze werkte hetzelfde als de grote.

Over ongeveer een week zijn de diertjes goed opgedroogd en zijn ze klaar om afgespeld te worden en in een lijst/stolp geplakt te worden

Ik heb een tijdje terug ook een workshop vlinders opzetten gedaan dat was echt een priegelwerk! Vlinders zijn zo kwetsbaar. Ik heb hier ook wel foto's van dus als er geïnteresseerden zijn laat het vooral weten!