Voorheen had ik de canon eos 7D mark1 met de 17-85mm lens en de 18-200mm lens (goedkope versie).
Heel fijne foto's mee kunnen maken, vooral met de 17-85mm lens, haarscherp en prima snelle focus.
Maar ik wilde een body die Wifi had en een nieuwe lens, want mijn set werd oud en ik spaarde al lang voor een nieuwe combi.
Dus uiteindelijk na heel veel reviews lezen de canon eos 90D body met de Tamron 18-400mm lens aangeschaft.
De 18-400 was ik huiverig voor, want het heeft een enorm bereik en vaak zie je dit direct terug op de foto's, maar de recensies waren zo gelukzalig dat ik het niet kon laten.
Maar nu het euvel...
En ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik trek de haren uit mijn hoofd.
Als ik in de schaduw zit of in de zon en ik maak een foto van het onderwerp in de zon dan geeft die zulke diepe schaduwen, dat je nauwelijks nog op kan maken wat voor dier het is.
Ik heb mijn ISO al omhoog gegooid en ook omlaag, mijn diafragma groter en kleiner gemaakt, de sluitertijd verandert, zonnekap erop en eraf.
Zelfs gekeken of het aan mijn uv-filter lag, maar niks werkt...
Ik begrijp gewoon niet waarom ik met mijn 7D wel gewoon foto's kon maken zonder extreme schaduwen en nu ineens wel die schaduwen heb.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
De foto's hieronder zijn onbewerkt, dus je kunt goed zien wat ik bedoel met de schaduwen.
Inflitsen vind ik prima, maar niet voor de standaard plaatjes. Het is niet dat ik direct in de zon fotografeer, dus ik ben een beetje ten einde raad.
Zal het aan mijn diafragma liggen, en zo ja, wat raden jullie dan aan qua diafragma in combinatie met de ISO?
ISO 400
diafragma 10 (meest ingezoomde stand)
Sluitertijd 1/640

ISO 400
Diafragma 10
Sluitertijd 1/800

En bij deze is het licht iets beter:
ISO 400
Diafragma 7.1 (lager diafragma, betere foto...)
Sluitertijd 1/400