[TEK] SoftPastel Portrait van Breezy op de heide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

easy1

[TEK] SoftPastel Portrait van Breezy op de heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 22:14

Hallo kunstliefhebbers,

Graag deel ik mijn werk met jullie en vind het natuurlijk heel leuk om reacties te ontvangen.

Dit is mijn eerste pasteltekening, eerder maakte ik werk van aquarel en acryl (nog niet eerder dier portretten).

In september start ik op de academie voor beeldende kunst. Het plan is om in de toekomst voornamelijk met olieverf te schilderen.
Heb er ontzettend veel zin in en hoop enorm veel te gaan leren!

Desondanks vind ik het erg leuk om met verschillende mediums af te wisselen en natuurlijk kan daar ook een pasteltekening van mijn eigen geliefde paard niet aan ontbreken.

Ik heb mijn paard Breezy, een quarterhorse getekend, op de heide. Een plek waar we samen veel zijn geweest.
Haar ‘pose’ is typisch een manier van hoe ze er vaak bij staat. Ik vond het dus (ondanks haar beetje aparte manier van staan) passend haar op deze wijze neer te zetten.

Ik heb Unisoncolour pastelkrijt gebruikt op pastelmat 30 x 30 cm.
Afbeelding

Toffeltje

Re: [TEK] SoftPastel Portrait van Breezy op de heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:33

Wat leuk dat je de kunstacademie gaat doen. Ik vind je pasteltekening al goed gelukt. Vooral het hoofd is mooi geworden. Wel lijken de verhoudingen hier en daar een beetje vreemd (ik kijk bijvoorbeeld wat vreemd tegen de benen aan).

easy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 22:47

Toffeltje schreef:
Wat leuk dat je de kunstacademie gaat doen. Ik vind je pasteltekening al goed gelukt. Vooral het hoofd is mooi geworden. Wel lijken de verhoudingen hier en daar een beetje vreemd (ik kijk bijvoorbeeld wat vreemd tegen de benen aan).

Ja ik zal er nog even een foto bij plaatsen, i.v.m. standhouding.
Heb het niet helemaal realistisch nagetekend, ook iets van een eigen sfeerimpressie aan toegevoegd.
Afbeelding

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:04

Wauw en dat voor je eerste pastel tekening <3 zo mooi al !
En Breezy , prachtig is ze <3

Syzygy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:25

Wat super leuk dat je naar de kunstacademie gaat. Welke academie ga je doen?

Gave tekening ook!

easy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 22:42

love_Soraya schreef:
Wauw en dat voor je eerste pastel tekening <3 zo mooi al !
En Breezy , prachtig is ze <3

Dankjewel! Heel leuk te horen en Breezy is ook een Belle Beauty! ;)
Laatst bijgewerkt door easy1 op 15-07-20 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

easy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 22:49

Syzygy schreef:
Wat super leuk dat je naar de kunstacademie gaat. Welke academie ga je doen?

Gave tekening ook!

Academie voor beeldende kunst in Nunspeet, de richting schilderen~klassieke technieken.
Daar begin ik mee en een droom is om misschien de Klassieke academie in Groningen te doen.

Dank voor je compliment!

Zijn er hier toevallig mensen op dit forum die ook één van deze academie doen?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:19

Persoonlijk zie je kracht in de achtergrond . Als je het over “ na tekenen “ hebt zou ik nooit deze foto genomen hebben als je voorbeeld, juist omdat de verhoudingen zo typisch zijn. Dan moet je wel heel bekend met de anatomie van het paard zijn om daar nog wat van te kunnen maken.
Mijn eerste reactie op jou foto was dan ook wtf??!! In uitgelicht??? Maar nogmaals, ik zie wel degelijk jou kracht!!!
Heel veel succes op de academie....... leuk dat je er voor gaat.

easy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 20:37

7ofhearts schreef:
Persoonlijk zie je kracht in de achtergrond . Als je het over “ na tekenen “ hebt zou ik nooit deze foto genomen hebben als je voorbeeld, juist omdat de verhoudingen zo typisch zijn. Dan moet je wel heel bekend met de anatomie van het paard zijn om daar nog wat van te kunnen maken.
Mijn eerste reactie op jou foto was dan ook wtf??!! In uitgelicht??? Maar nogmaals, ik zie wel degelijk jou kracht!!!
Heel veel succes op de academie....... leuk dat je er voor gaat.

Dank voor je reactie, leuk!

Zelf denk ik niet dat mijn kracht zit in het precies realistisch natekenen. Al wil ik dat wel leren, omdat ik vind dat je dat als kunstschilder wel moet kunnen.

Alle basis, zoals compositie, verhoudingen, enz. zal ik vast gaan leren op de academie en natuurlijk door ervaring.

Leuk dat je ziet dat er in het geheel genomen een bepaalde waarde/kracht achter zit.

Uiteindelijk vind ik het het mooiste wanneer een schilderij/tekening bij de kijker een nieuw beeld geeft, een bepaalde indruk en dat hoeft niet hetzelfde te zijn als hoe het in werkelijkheid is.
Zelf ervaar ik dat ook soms, wanneer ik iets zie wat me raakt.

Deze pasteltekening heb ik met liefde gemaakt. Ik hoop dat je daar ook iets van in terug ziet.