[TEK][DIGI] Valk veulentje (Rosette van Knolselder)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

[TEK][DIGI] Valk veulentje (Rosette van Knolselder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 22:04

De eerste van een serie waar ik mee bezig ben.

Tussen de commissies door mag ik graag aan mijn stijl werken, ik sta redelijk bekend om mijn hyperrealistische werk, maar het werd mij in de loop van de tijd toch steeds duidelijker dat dat prima werkt voor creature designs, maar niet voor dieren van deze wereld. Mensen denken vaak dat het een foto is en ja, als je een foto kan krijgen op groot formaat voor 2 tientjes, waarom dan meer betalen. Dus mijn doelstelling: Het creëren van een stijl die realistisch oogt maar duidelijk wel getekend is.

Nu houd ik er niet van om dingen te illustreren die vervolgens verstoffen en daar ik graag meer leer over anatomie en het veulenseizoen was aangebroken ben ik leuke plaatjes gaan selecteren hier op bokt.
Het wordt geen mega groot project daar ik maar beperkt tijd heb, maar in de loop van de tijd zullen er vast meer volgen!

Bij deze het veulen Rosette van Knolselder.

Eerst de blokken en lijnen die grofweg de botten weergeven. Daarna komt de lineart:
Afbeelding

Gevolgd door, in dit geval, een grijze basis, de kleur heb ik pas veel later toegepast. Soms werk ik zo, soms begin ik gelijk met de kleur. Tis maar net waar ik zin in heb :p.
Afbeelding

En het eindresultaat
Afbeelding

De foto (met toestemming van Knolselder, bedankt!)
Afbeelding

maylotje

Re: [TEK][DIGI] Valk veulentje (Rosette van Knolselder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:10

Ik vind hem heel gaaf en knap gemaakt. De kleurstelling is voor mijn smaak alleen iets te gelig. Gaaf gedaan verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 22:13

Wat een onmogelijke pose, hihi. Maar hij klopt netjes qua verhoudingen en ik vind het een hele fijne, speelse stijl om naar te kijken!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-20 23:02

Heel erg bedankt beiden :D En mee eens hoor maylotje, bokt upload + jpeg werkt niet goed voor bepaalde kleuren, en de instellingen op mijn tablet waren niet goed. Originele .bmp is gelukkig een stuk beter (neigt wat meer naar oranje). Toch fijn dat je het zegt!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:36

Poeh wat een moeilijke pose, knap gedaan!

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:06

Wauw wat gaaf ! Wat een talent heb je zeg!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:39

Prachtig gedaan.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:19

Xyris schreef:
Heel erg bedankt beiden :D En mee eens hoor maylotje, bokt upload + jpeg werkt niet goed voor bepaalde kleuren, en de instellingen op mijn tablet waren niet goed. Originele .bmp is gelukkig een stuk beter (neigt wat meer naar oranje). Toch fijn dat je het zegt!

Dat herken ik. Zelf onlangs ook meer over gestapt naar digitaal tekenen ipv. Nog met potlood en papier. Instellingen maken of breken het helemaal. Net als bokt upload of facebook die verpesten het vaak helaas.
Nog steeds knappe houding en tekening

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:46

Die houding. :D

Gave tekening geworden. Mooi dat ie niet hyperrealistisch is. Dit vind ik sprekender.