Het is wel een projectje hoor, want hij is wat verwaarloosd. Hij stond in een oude stal te verstoffen en kwam maar weinig nog buiten.
Hij was van een wat ouder echtpaar dat altijd paarden had gehad. De kleinkinderen hadden er op gereden. Maar ze gingen kleiner wonen. De stallen stonden nu leeg en dienden als opslag. En in één box lag oud speelgoed en stond Kleine Witje.
Ik was op slag verliefd na het zien van de advertentie op marktplaats, heb gebeld en mocht hem diezelfde dag komen ophalen. Zijn oude eigenaars vonden het helemaal leuk dat ‘ie weer een ‘nieuw leven’ gaat krijgen.

Want: ik ga Kleine Witje restaureren. Hij is namelijk vies, heeft wat slijtage plekken en is erg grof in het lijf. Kleine Witje wordt dan een kraamcadeautje en kan hopelijk weer veel jaren mee.
Net opgehaald, wat is hij leuk he!

Je ziet hier dat hij wel wat renovatie kan gebruiken.

Ik heb eerst het sierwerk op het hoofdstel en de rand van het zadel los gehaald. Dat wil ik later weer terug zetten, maar omdat ik een andere vorm hoofdstel en zadel ga maken en eerst ga gronden, moeten ze er nu af. Lastig, want het zijn bolle pinnen die helemaal tegen het hout zitten en ik wil het hout niet beschadigen. Maar met flink wat gewrik zijn ze allemaal losgekomen.

Toen naar buiten, voor een wasbeurt om alle stof en spinrag te verwijderen.

Verplaatst naar de fietsenschuurtje vanwege de regen. Om te schuren. Ik heb er echt een gróndige hekel aan.

Onder de schommels zat deels rubber en deels vilt, maar dat was helemaal op. Je ziet het nog op de bovenste schommel op de foto. Ik heb het losgehaald en ga er uiteindelijk viltstrips onder zetten. Dat beschermt de vloer en zorgt dat hij heel stil kan schommelen.

Weer naar binnen. Na het schuren nog een keer met de doek erover om hem stofvrij te maken en te ontvetten. En dan de eerste laag grondverf erover. Yay, verf!

En zo ver ben ik nu. De eerste laag grondverf staat te drogen.

Er zit nog best wat werk in Kleine Witje, maar ik vind het een superleuk projectje.

Maar eerst nog een keer schuren - jakkes - en een tweede laagje gronden nog.